Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Dacia

Dacia 1300

Původní cena 66 000 Kčs
Dnešní hodnota 70 000 Kč
Zhodnocení 4000 korun

Rumunské automobily, které byly licenční verzí Renaultu 12, se začaly vyrábět v roce 1970. Dovoz do Československa probíhal od roku 1972 až do roku 1990; výjimkou byly roky 1973 a 1982. Celkem se jich u nás prodalo 55 tisíc. Zpočátku šlo o oblíbené, moderní a spolehlivé automobily, které využívaly francouzské díly.

 

Právě se děje

Další zprávy