Nahotiny na kapotě a sexistické vtipy? Dnes už by tyto reklamy na auta neschválili

Eva Srpová Eva Srpová
24. 7. 2018 6:00
K reklamě na auta od nepaměti patřily také ženy. A to proto, že v inzerci na auta se cílilo především na pánskou populaci. Co bylo považované za normu v reklamě kdysi, už ale dnes neplatí. Podívejte se do archivu fotek, při jejichž pořizování si v automobilkách nedělali se sexismem nebo nerovnoprávností hlavu.
Foto: Archiv výrobců

Fiat Abarth 2000 Scorpione

Odbourávání stereotypů o ženách pak pokračovalo podobně jako rozvoj společnosti, daleko větší uplatnění žen, intenzivnější boje za rovnoprávnost a podobně. Také se projevila změna struktury trhu - čím dál víc do nákupu automobilů promlouvaly a promlouvají právě ženy, takže si je automobilky i dealeři předcházejí.

"Obecně tedy platí - čím níž jdete z mezinárodní na lokální úroveň a čím užší je cílová skupina, kterou oslovujete, tím víc stoupá pravděpodobnost, že se objeví nějaká 'čuňárna'. Jiná věc pak je, jak to spotřebitelům na různých trzích vadí, dramatické dopady na prodeje to totiž nemívá," míní Filip Rožánek z časopisu Marketing & Media.

 

Právě se děje

Další zprávy