Méně konkurence, více spolupráce. Šéfové Škody, Audi a spol. mají dostat dohlížitele

Martin Přibyl Martin Přibyl
31. 5. 2021 13:57
Německý automobilový koncern Volkswagen plánuje podle informací oborového magazínu Automobilwoche zřídit ve svém vrcholném vedení dvě nové pozice "chief operating officer", tedy provozních ředitelů. Oba budou ve firemní hierarchii přímo pod nejvyšším vedením koncernu a budou mít na starost koordinaci mezi značkami skupiny.
Ilustrační snímek,
Ilustrační snímek, | Foto: Martin Přibyl

Vyřešit mají to, s čím se koncern dlouhodobě potýká. Jejich úkolem má být omezit vnitrofiremní konkurenci a rozšířit možnosti synergií. Automobilwoche změnu popisuje v pejskařské terminologii: místo toho, aby značky jako Porsche, Audi, Škoda nebo Seat operovaly na volno, si je z Wolfsburgu chtějí pevněji přitáhnout na vodítku.

Koncernová spolupráce je jedním z oblíbených témat předsedy koncernového představenstva Herberta Diesse. Jeho synergická snaha nese již první ovoce, Škoda vyvíjí pro Volkswagen Passat, Volkswagen vyrábí elektromobily pro Audi i španělskou Cupru. Stále je ale podle informací německých novinářů co zlepšovat.

Dva provozní ředitelé by měli spolupráci posunout dále. Jeden z nich bude mít na starosti prémiové značky (Audi a spol.), druhý pak brandy "hlavního proudu" (Škodu, VW, Seat…). Kandidáti jsou podle Automobilwoche již vybraní, jedná se o zkušené manažery, kteří v koncernu již nějakou dobu působí. Jejich rolí by měl být dohled nad jednáním jednotlivých značek a jejich usměrnění.

V rámci koncernového představenstva již dnes existují pozice zástupců skupin značek: šéf Audi Markus Duesmann je zodpovědný za prémiové, šéf Porsche Oliver Blume za luxusní a ty objemové, pod něž spadá VW i Škoda, má na starosti sám Herbert Diess.

Takové uspořádání ale prý vede ke střetům zájmů. Jak má šéf Audi kultivovat další prémiové značky, když kope především za tu z Ingolstadtu? Skupina Olivera Blumeho se také postupně rozpadá, britské Bentley nedávno připadlo pod kontrolu Audi a o Bugatti se říká, že je na prodej.

Právě to by mělo nové uspořádání hierarchie koncernu napravit. Zatím ale podle Automobilwoche není jasné, kdy na něj firma přejde. Vyvstávají otázky o samostatnosti jednotlivých značek, budoucnosti jejich šéfů nebo o dalších rolích provozních ředitelů.

 

Právě se děje

Další zprávy