Vyřešit mají to, s čím se koncern dlouhodobě potýká. Jejich úkolem má být omezit vnitrofiremní konkurenci a rozšířit možnosti synergií. Automobilwoche změnu popisuje v pejskařské terminologii: místo toho, aby značky jako Porsche, Audi, Škoda nebo Seat operovaly na volno, si je z Wolfsburgu chtějí pevněji přitáhnout na vodítku.
Koncernová spolupráce je jedním z oblíbených témat předsedy koncernového představenstva Herberta Diesse. Jeho synergická snaha nese již první ovoce, Škoda vyvíjí pro Volkswagen Passat, Volkswagen vyrábí elektromobily pro Audi i španělskou Cupru. Stále je ale podle informací německých novinářů co zlepšovat.
Dva provozní ředitelé by měli spolupráci posunout dále. Jeden z nich bude mít na starosti prémiové značky (Audi a spol.), druhý pak brandy "hlavního proudu" (Škodu, VW, Seat…). Kandidáti jsou podle Automobilwoche již vybraní, jedná se o zkušené manažery, kteří v koncernu již nějakou dobu působí. Jejich rolí by měl být dohled nad jednáním jednotlivých značek a jejich usměrnění.
V rámci koncernového představenstva již dnes existují pozice zástupců skupin značek: šéf Audi Markus Duesmann je zodpovědný za prémiové, šéf Porsche Oliver Blume za luxusní a ty objemové, pod něž spadá VW i Škoda, má na starosti sám Herbert Diess.
Takové uspořádání ale prý vede ke střetům zájmů. Jak má šéf Audi kultivovat další prémiové značky, když kope především za tu z Ingolstadtu? Skupina Olivera Blumeho se také postupně rozpadá, britské Bentley nedávno připadlo pod kontrolu Audi a o Bugatti se říká, že je na prodej.
Právě to by mělo nové uspořádání hierarchie koncernu napravit. Zatím ale podle Automobilwoche není jasné, kdy na něj firma přejde. Vyvstávají otázky o samostatnosti jednotlivých značek, budoucnosti jejich šéfů nebo o dalších rolích provozních ředitelů.