Jan Matoušek
16. 5. 2019 6:02
Klasická střední třída v posledních letech ustoupila vlně podobně velkých SUV. Prodeje kdysi populárního segmentu Nissanu Primera, Renaultu Laguna nebo Toyoty Avensis stagnují. Novinek v této třídě příliš neuvidíte, alespoň ne těch s karoserií sedan nebo kombi. Částečně tento předpoklad boří v posledních měsících snad jen Peugeot 508. Loni se dostal na trh liftback, v těchto dnech ho doplňuje praktičtější kombi. To přitom sází na stejné prvky jako méně praktické provedení - stylový design, komfortní jízdní vlastnosti a silné motory. Čelit však musí nejen Škodě Superb, ale i dalším rivalům. Podívejte se do galerie.
Volkswagen Passat Variant
Původně měl být na tomto místě medailonek Volkswagenu Passat Variant. Vzhledem k tomu, že se ale blíží uvedení omlazené verze, poprvé představené na jaře v Ženevě, stávající provedení vozu v nabídce českého zastoupení značky přechodně nefiguruje.
Nový Passat potom přinese změny vzhledu jak zvenku, tak zevnitř. Vedle nich dostane novou generaci multimediálního systému s on-line připojením, přepracovaný digitální přístrojový panel nebo volant s dotykovými ploškami.
Z motorů bude hlavním highlightem nová generace naftového dvoulitru TDI s přídomkem Evo o výkonu 110 kW. Vedle něj se manažerský bestseller dočká i škály benzinových motorů TSI o výkonu 110, 140 nebo 200 kW, respektive naftových agregátů TDI o výkonu 88, 140 nebo 176 kW. Vybrané jednotky nabídnou i pohon všech kol. Chybět pak nebude plug-in hybrid GTE s 55 kilometry čistě elektrické jízdy.
Kombi bude vedle standardního provedení dostupné i jako terénní verze Alltrack s plastovým obložením karoserie a vyšší světlou výškou. Konkurovat tak bude Insignii Country Tourer.