Propad prodeje v červenci a srpnu výrazně zpomalil proti předchozím měsícům, což naznačuje, že evropský automobilový sektor, který těžce zasáhla koronavirová krize, se pomalu zotavuje. V březnu a květnu se prodej propadl o více než 50 procent a v dubnu dokonce o 76 procent. V červnu již propad zpomalil na 22 procent.
Prodej za osm měsíců klesl ve všech zemích EU. Z největších zemí nejvýraznější propad, o 40,6 procenta, zaznamenalo Španělsko. V Itálii se prodej snížil o 38,9 procenta a ve Francii o 32 procent. V Německu, které je největší evropskou ekonomikou, prodej klesl o 28,8 procenta.
V červenci však sedm z 27 členských zemí zaznamenalo růst prodeje, mimo jiné i Francie a Španělsko. V srpnu byl jedinou zemí, kde prodej rostl, Kypr.
Pozici jedničky na evropském trhu si nadále drží skupina Volkswagen, které za osm měsíců klesl prodej o 29,8 procenta na téměř 1,6 milionu vozů. Podíl Volkswagenu na trhu za osm měsíců mírně stoupl na 26,1 procenta. Součástí Volkswagenu je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se za leden až srpen snížil o 22,5 procenta a podíl na trhu v EU činil 5,8 procenta. Prodej od počátku roku klesl všem automobilkám.
V červnu ACEA odhadla, že prodej aut v zemích EU letos klesne o rekordních 25 procent na 9,6 milionu. Pokud se předpoklad naplní, prodá se v unii nejméně aut od roku 2013, kdy odvětví ukončilo šestiletý propad po finanční krizi.
Na odvětví doléhají dopady opatření zavedených proti šíření koronaviru. V lednu, tedy před vypuknutím pandemie nemoci covid-19, sdružení počítalo s dvouprocentním poklesem prodeje. Loni se v unii prodalo 12,8 milionu osobních aut.