Kupujete ojetinu? Seznam nejčastějších problémů a poruch, které zkuste předem odhalit

Eva Srpová Eva Srpová
29. 8. 2017 16:46
Hledání ojetiny má svá úskalí. Je potřeba myslet na tolik věcí najednou. Když už si vyhlédnete vůz, který se vám líbí, neměli byste zapomínat, že co nejdůkladnější prohlídka a kontrola nejen technického stavu, ale i dokladů, je zcela zásadní. Mohou se objevit také různé závady, a pak je na vás, jestli budete chtít auto koupit i s nimi.

Ač se to zdá banální, při hledání ojetiny se kupci často stane, že zapomene na to nejzákladnější - zkontrolovat všechny doklady vozu. 

Často ho dlouhé vybírání a čas, který tím strávil, už tak unaví, že se nakonec rozhodne vybranému autu odpustit věci, které zpočátku neměl v úmyslu. Například to, že nemá servisní knížku. Nebo se rozhodne koupit auto i s odhalenou poruchou, právě proto, že už ho tlačí čas a chce mít auto doma.

Na to všechno upozorňují odborníci, kteří se zaměřují na prověřování ojetých aut. Podívejte se do galerie na nejčastější problémy, na které může kupec narazit, a kdy je raději lepší kvůli nim od koupě odstoupit.

Vlevo je zcela nový filtr, vpravo recyklovaný. Železité zabarvení způsobuje aditivum dodávané při regeneraci. Má totiž složení na bázi oxidu železa.
Vlevo je zcela nový filtr, vpravo recyklovaný. Železité zabarvení způsobuje aditivum dodávané při regeneraci. Má totiž složení na bázi oxidu železa. | Foto: Radek Pecák

Filtr pevných částic

Podle Jiřího Beneše z Autotýmu je v poslední době velkým tématem filtr pevných částic u vozů s naftovým motorem. Je velmi těžké poznat, že DPF správně funguje.

"Každý vůz má předepsanou samoregeneraci, kdy řídicí jednotka
automobilu zvýší teplotu ve filtru, dojde k vyhoření sazí a částečnému vyčištění. Kdy se tento proces nastartuje, nejde přesně říci, závisí na způsobu řízení vozidla i na modelu," vysvětluje Jiří Beneš.

Dnes již existují specializované firmy na čistění filtrů pevných částic, tato služba stojí zhruba do 10 000 Kč, i ceny za nový filtr už šly rapidně dolů.

"Velmi laicky a bez záruky se můžete pokusit o kontrolu tím, že se podíváte do výfuku. Pokud v něm najdete saze, je pravděpodobnější, že filtr nefunguje, jak by měl. Nejlépe uděláte, když si v autorizovaném servisu necháte načíst originální diagnostiku," dodává Beneš z Autotýmu.

 

Právě se děje

Další zprávy