Kompaktních sedanů ubývá, vytlačují je hlavně SUV. Na českém trhu jich najdete pouze jedenáct

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 5. 2017 13:41
V devadesátých letech se to novými kompaktními sedany na českém trhu jen hemžilo. Hyundai Elantra, Nissan Almera, Volkswagen Bora nebo Seat Toledo. To jsou dnes jména zapomenutá, u nás nenabízená nebo již nemající karosérii sedan. Přesto se dá najít jedenáct kompaktních automobilů s tříprostorovou karoserií, které si můžete v Česku objednávat i dnes.

Kompaktních sedanů za poslední roky ubylo především v souvislosti se stále rostoucí popularitou nejprve kombíků a MPV, následně pak segmentu SUV. Že zájem o sedany není v Čechách nejvyšší potvrzuje také mluvčí Fordu Martin Linhart. Ještě nedávno měla německá automobilka v nabídce Focus Sedan, ten ale loni vypadl.

"Zájem o něj byl na českém trhu v podstatě nulový," řekl Linhart. Pokud by se ale našel zájemce, dal by se jeho zájem řešit prostřednictvím individuálního dovozu. Například v sousedním Německu je kompaktní Ford stále k dispozici. Hatchbacku a kombi Focus se mimochodem u nás za první čtyři měsíce podle statistik SDA prodalo přes 900 kusů.

Podobné je to taky u Volkswagenu Jetta, který se v aktuální verzi představil před sedmi lety. "Jetta byla v ČR stažena z nabídky v roce 2013 kvůli malému zájmu o tuto karosářskou verzi," řekl mluvčí značky David Valenta. Auto je nadále možné koupit, stejně jako nejnovější Hyundai Elantra, například na Slovensku. Do Česka ale v tuto chvíli není možný ani individuální dovoz vozu, vycházejícího z Golfu šesté generace.

Celkem je tak v současnosti v Čechách k dostání deset kompaktních sedanů. Jejich výčet najdete v galerii, úplný přehled všech kombinací výbav a pohonných ústrojí najdete zde. Blízkými konkurenty sedanů jsou liftbacky, především pak Seat Toledo a Škody Rapid a Octavia.

Foto: Dacia

Dacia Logan

Podobně jako někteří konkurenti prodělala Dacia Logan nedávno lehkou modernizaci. Ta se zaměřila zvenku na standardní LED denní svícení, uvnitř pak přinesla lepší materiály a ergonomii. V nabídce jsou tři benzínové a jeden naftový motor s výkonovým rozpětím 54 až 66 kW. Tříválec 0.9 TCe lze pořídit také ve verzi s pohonem na LPG. Výbava je rozdělena do tří stupňů, základní cena rumunského sedanu je 169 900 korun. Levněji žádné jiné nové auto v Česku nepořídíte.

 

Právě se děje

Další zprávy