Rozdíl 30 let. Jaká auta se v Československu prodávala v roce 1989 a kolik stála?

Petr Korbel
29. 7. 2019 6:03
Pokud jste si před třiceti lety chtěli koupit automobil za československé koruny, museli jste zamířit do sítě mladoboleslavské Škody nebo Mototechny, a téměř tři čtvrtiny prodaných nových aut byly Škodovky. Sestavili jsme přehled, co se tehdy ještě dalo koupit.
Foto: Archiv automobilky Fiat

Fiat 126P 650 E

Dvoudveřový automobil se vzduchem chlazeným řadovým dvouválcem (o objemu 0,65 litru) umístěným vzadu a čtyřstupňovou převodovkou. Nejmenší evropský automobil; vešli se do něj čtyři skromní cestující. Pod označením Fiat 126P 650 E se v 80. letech skrýval mírně inovovaný typ 126, který Italové představili už v roce 1972. K výhodám patřily obratnost ve městě a příznivá spotřeba ve výši 5 až 7 litrů na sto kilometrů.

Uspokojivá byla také spolehlivost a úroveň materiálů i zpracování, protože stejná v Polsku montovaná auta se v té době prodávala jako Fiat 126 také na Západě. K nevýhodám patřily nepatrný zavazadlový prostor a nízká maximální rychlost (105 kilometrů za hodinu). Fiat 126P stál 47 900 korun. Dodávky pro Československo kulminovaly v roce 1988, kdy dovoz z Polska činil skoro sedm tisíc kusů; v roce 1989 jich bylo řádově pět tisíc.

 

Právě se děje

Další zprávy