Ruská dopravní policie se z dohledové organizace beroucí úplatky za smyšlené přestupky proměnila v represivní orgán nahánějící automobilisty do války. Jak uvádí deník Gazeta na svých internetových stránkách, dopravní policie v Moskvě zadržela několik lidí, kteří ignorovali předvolání k odvodové komisi. "Zadržení byli odvezeni na vojenské komisariáty, kde byly sepsány potřebné dokumenty. Poté jim byla odepřena možnost odejít domů," píše server. Podle jeho informací v současnosti dopravní policie pracuje s databází registračních značek vozů, jejichž majitelé se na výzvu úřadů nedostavili k odvodu.
Kromě toho ale ruští dopraváci dbají také na to, aby za volantem nedocházelo k diskreditaci ozbrojených sil. Právě z tohoto trestného činu obvinil soud obyvatele Moskvy Antona Usova, když jej policie přistihla, že v autě poslouchá hudbu ukrajinských interpretů. Místní soud jej podle zpravodajského serveru RBC odsoudil k nepodmíněnému patnáctidennímu trestu vězení a pokutě 50 tisíc rublů, v přepočtu zhruba 20 tisíc korun.
Poslouchat nahlas v autě rádio je teď v Rusku ošemetné, jak dokazuje případ z Novgorodské oblasti. Důchodce tam zahájil palbu na auto, v němž seděli dva teenageři, kteří "poslouchali nahlas hudbu a chovali se hlučně", píše se ve zprávě Vyšetřovacího výboru Ruské federace. Třiasedmdesátiletý muž se v obou případech trefil, takže zraněné chlapce převezla do nemocnice záchranná služba. Na rozdíl od poslechu ukrajinských písniček je střelba po lidech v současném Rusku kavalírským deliktem, důchodce proto obvinili pouze z výtržnictví.
Zbraň hrála roli i v případu náčelníka policie ve městě Čapajevsk, který 16. října přehnal oslavu ruského svátku bezpečnostních sil "Den doznaňja". Posilněn alkoholem přepadl místního taxikáře, kterého ohrožoval elektrickým paralyzérem. Řidič duchapřítomně zastavil na pumpě, aby si přivolal pomoc. Policejní šéf mezitím usedl za volant a s taxíkem ujel, aby byl nakonec neutralizován speciální zásahovou jednotkou.
Vskutku kuriózní je případ, ve kterém hraje roli známý kosmonaut Oleg Artěmjev. Ten se svým pajerem srazil v pondělí na ulici ve městě Sverdlovsky severovýchodně od Moskvy kolegu z Hvězdného městečka. Deník Gazeta s odkazem na kanál Daily Storm původně přišel s informací, že se incident odehrál na přechodu pro chodce. A že sražený třiašedesátiletý manažer Anatolij Uronov, kterému vůz přerazil páteř, byl pod vlivem alkoholu. Do případu se však nakonec vložil Roskosmos, ruská obdoba americké NASA. Přispěchal s tvrzením, že nehoda se stala "na špatně osvětleném místě mimo přechod pro chodce" a že vyznamenaný Hrdina Ruské federace Artěmjev "byl střízlivý".
Ne všechny aktuální zprávy z ruských silnic však zavánějí depresí a zoufalstvím. Tamní ministr dopravy Michail Černikov se na konferenci v Kazani znovu připomněl s nápadem, že by situaci v dopravě prospělo zvýšení povolené rychlosti. Na argument, že by tím narostl počet smrtelných nehod, vytáhl Černikov odzbrojující odpověď: "Čím horší cesta, tím nižší úmrtnost. Tam, kde jsou na silnici jámy, lidé zpomalí a jedou opatrně."
Černikov uvedl, že Rusko má 1,5 milionu kilometrů silnic a receptem na zvýšení jejich propustnosti je dálniční rychlost 150 km/h. Pro zájemce o staronovou Ladu Niva, která se po nějaké době začala znovu vyrábět s klimatizací a vyhřívanými sedadly, je to informace plná naděje.