Martin Přibyl
17. 8. 2020 11:04
Cenově výhodný servis bývá označován jako jedna z velkých výhod elektromobilů, nemusí to ale platit vždycky, jak ukazuje pohled do servisních plánů automobilek. Nechali jsme si spočítat náklady na servisní prohlídky na prvních 75 nebo 150 tisíc kilometrů se třemi vybranými elektromobily a porovnali je s podobnými auty se spalovacími motory.
Škoda Citigo a Citigo-e iV
Jedno z nejlevnějších elektroaut na našem trhu podporuje mantru, kterou uslyšíte od každé druhé automobilky, jeho servis je skutečně levnější. Může za to mj. i jednoduchá technika, kde baterie nemá aktivní chlazení, ale také dvojnásobný servisní interval elektromobilu. Do servisu se s ním jezdí jednou za 30 000 km, pravidelně se mění kabinové filtry, brzdová kapalina a kontrolují bubnové brzdy. To vše vyváží i vyšší hodinovou sazbu elektrického městského auta. Podívejte se na srovnání s již nevyráběnou verzí 1.0 MPI/44 kW. Elektrické Citigo má servisní náklady třikrát nižší.