Servis elektromobilů má být levnější. Plány údržby ale mohou skrývat drahá překvapení

Martin Přibyl Martin Přibyl
17. 8. 2020 11:04
Cenově výhodný servis bývá označován jako jedna z velkých výhod elektromobilů, nemusí to ale platit vždycky, jak ukazuje pohled do servisních plánů automobilek. Nechali jsme si spočítat náklady na servisní prohlídky na prvních 75 nebo 150 tisíc kilometrů se třemi vybranými elektromobily a porovnali je s podobnými auty se spalovacími motory.

Kia Ceed a e-Niro

Celkově pak servis e-Nira po pěti letech a 75 000 km vychází sice o něco levněji než u benzinového Ceedu, ale také o sedm tisíc dráž než u naftového kombíku Ceed SW 1.6 CRDi. Tomu také nahrává to, že má delší 30000km/dvouletý servisní interval. Ten však doporučujeme držet jen v případě, že auto jezdí skutečně především dlouhé trasy. Právnické osoby mají v současné době tři servisní prohlídky e-Nira v ceně, první výměnu chladicí kapaliny tedy nebudou muset platit.

Stav km / doba

Ceed SW 1.6 CRDi

Ceed H/B 1.6 T-GDI

e-Niro 64 kWh

15 000 / 1 rok

-

3916,00 Kč

804,00 Kč

30 000 / 2 roky

6917,00 Kč

5335,00 Kč

2294,00 Kč

45 000 / 3 roky

-

3916,00 Kč

17 919,00 Kč

60 000 / 4 roky

10 139,00 Kč

6209,00 Kč

2373,00 Kč

75 000 / 5 let

-

8029,00 Kč

804,00 Kč

Celkem

17 056,00 Kč

27 405, 00 Kč

24 193,00 Kč

 

Právě se děje

Další zprávy