Martin Frei
23. 10. 2019 13:21
Motorističtí fandové si jméno Lancer spojují s rallye, vysokými výkony a pohonem všech kol. To bezesporu platí o závodním speciálu Evo. Základní model představuje pravý opak. Jednoduché auto zaměřené spíš na řemeslo než na styl a sílu. Vedle měkčených plastů Golfu a tiché jízdy Astry vypadají hrubé mravy Lanceru jako z jiného světa. Jenže stejně staromódní je i jeho spolehlivost.
Jízda
Vzhledem k nenáročné povaze Lancer překvapí suverénními jízdními vlastnostmi. Těží z velkých rozměrů a vyspělého podvozku s nezávislým zavěšením všech kol. S lehkou benzinovou šestnáctistovkou i přes rozbité české silnice pluje hladce a zároveň se s neskrývanou chutí vrhá i do utažených zatáček. V této cenové kategorii se málokde takhle pobavíte. S dieselem je to přesně naopak, jeho zástavba byla pro celé auto spíš improvizace.
Škoda odbytého odhlučnění podvozku, šum pneumatik tvoří za jízdy trvalou a celkem hlasitou kulisu.