Japonský Saturnin. Ojeté Mitsubishi Lancer zprvu šokuje způsoby, ale slouží oddaně

Martin Frei Martin Frei
23. 10. 2019 13:21
Motorističtí fandové si jméno Lancer spojují s rallye, vysokými výkony a pohonem všech kol. To bezesporu platí o závodním speciálu Evo. Základní model představuje pravý opak. Jednoduché auto zaměřené spíš na řemeslo než na styl a sílu. Vedle měkčených plastů Golfu a tiché jízdy Astry vypadají hrubé mravy Lanceru jako z jiného světa. Jenže stejně staromódní je i jeho spolehlivost.
Foto: Martin Frei

Motory - diesel

Do roku 2010 pod kapotou Lanceru dunivě řehtalo staré dobré 2.0 TDI-PD od Volkswagenu. Odhlučnění se moc nepovedlo, ale motor vydržel hodně a v Česku prodané vozy neměly filtr pevných částic. Dnes už ale mají všechny hodně najeto a čekají je náročné opravy vstřikovačů, turba, EGR i spojky s dvouhmotovým setrvačníkem.

Pozdějšímu 1.8 DI-D z vlastní dílny Mitsubishi se vyhněte v každém případě. Jeho běžná údržba je tak drahá, že ani s pětilitrovou spotřebou nic neušetříte, navíc trpěl problémy s filtrem pevných částic.

 

Právě se děje

Další zprávy