Zdá se vám cena opravy auta příliš drahá? Poradíme, kde se dá beztrestně ušetřit

Vladislav Jasan
6. 5. 2019 6:02
V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na to, jestli je lepší auto servisovat ve značkové (autorizované), nebo v nezávislé dílně. Bez ohledu na to, kde se vám o vůz budou starat nebo ho opravovat, se ale dají najít cesty, jak ušetřit. Poradíme také, jak se vyvarovat toho, aby vás v servisu vzali na hůl použitím zbytečně drahých dílů.

Na první díl našeho seriálu, který srovnává autorizované a neautorizované servisy, se můžete podívat zde:

Foto: iStock

Pozor na cenu dílů

Nemusí to ale být pravidlem. Neautorizované servisy nakupují díly většinou u velkých distributorů (např. Auto Kelly, Elit apod.), kteří nabízejí především aftermarketové díly různých stupňů kvality. Od "privátních značek" jako je Starline od Auto Kelly, přes produkty zavedených dodavatelů druhovýroby (Bosch, LUK, Valeo, Sachs, Mahle, Febi atd.) až po omezený sortiment OEM dílů (originálních/v originální kvalitě). Stejný díl se tak může cenově lišit i o desítky procent, o čemž se můžete přesvědčit i na webu prodejce.

Se servisem tedy můžete diskutovat, jaký díl má pro váš vůz cenu osadit. V tomto případě vám může servis poradit dobře, ale také velmi špatně. Například v reálném případě, kdy garážový servis trval na tom, že do značně ojeté jedničkové Octavie postarší dámy, s níž najede 5000 km ročně, musí v každém případě přijít ta nejdražší z dostupných spojkových sad. Že by servisu tolik záleželo na tom, aby pomalu reznoucí octavie byla fit ujet další stovky tisíc km? Kdepak. Jen na této konkrétní sadě měl největší zisk.

 

Právě se děje

Další zprávy