Vladislav Jasan
6. 5. 2019 6:02
V minulém díle našeho seriálu jsme se podívali na to, jestli je lepší auto servisovat ve značkové (autorizované), nebo v nezávislé dílně. Bez ohledu na to, kde se vám o vůz budou starat nebo ho opravovat, se ale dají najít cesty, jak ušetřit. Poradíme také, jak se vyvarovat toho, aby vás v servisu vzali na hůl použitím zbytečně drahých dílů.
Na první díl našeho seriálu, který srovnává autorizované a neautorizované servisy, se můžete podívat zde:
Spořit se ale dá i méně oficiální cestou
Zkusit můžete i ty méně oficiální metody - například přinést si vlastní olej. Značkové servisy mají oleje hodně drahé (snadno přes 800 Kč za litr) a dost na nich vydělávají. Zkuste se zeptat i na levnější alternativy (často mají, ale pochopitelně se jimi nechlubí). Většina autorizovaných servisů vám donesený olej vymění (standardy se u různých značek liší), ale radost mít nebudou, zisk z oleje je pro ně nezanedbatelným příjmem.
Pravděpodobně vám také do servisní knížky poznamenají, že olej nebyl originální. Je to pochopitelné. Chrání se tak pro případ, kdybyste naletěli padělateli olejů (padělků je na našem trhu opravdu docela hodně) a došlo k poškození motoru.
I v autorizovaném servisu můžete požádat o montáž donesených neoriginálních dílů, a to třeba i jen pro část opravy - např. u poruch některých elektrických komponent to může dávat u vozů po záruce smysl. Třeba vyhořelý kabelový svazek koupíte nový originální a krokový motorek si donesete koupený jinde. S tím by solidní autorizovaný servis neměl mít nejmenší problém.
Úplně stejně si mimochodem můžete poradit i s pneumatikami. Na e-shopech běžně koupíte gumy prémiových značek za stejnou cenu jako řada servisů nabízí střední nebo dokonce nižší střední třídu plášťů. Značkový servis vám dovezené pneumatiky dle našich zkušeností bez řečí přezuje. Může počítat s tím, že u něj třeba druhou sadu plášťů uskladníte.