Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Nejúspěšnější derivát

Nejúspěšnějším derivátem Fabie se tak stala karoserie kombi. Ta se poprvé představila v roce 2000 a nabídla zákazníkům délku 4222 mm s kufrem o objemu 426 litrů. Druhé vydání dostalo na délku 4239 mm a jeho kufr pojal v základním uspořádání 480 litrů zavazadel. Aktuální verze Fabie Combi má na délku 4257 mm (po faceliftu o 5 mm více) a kufr se základním objemem 530 litrů.

 

Právě se děje

Další zprávy