Jak se kupují auta na internetu? Prý hlavně ojetá

Radek Pecák Radek Pecák
19. 11. 2010 6:01
Osm z deseti zájemců o koupi auta používá v některé fázi nákupu internet
Foto: Radek Pecák

Už ne showroomy jednotlivých značek, ani výstavy automobilových novinek, ale internet je to pravé místo, kde většina lidí začíná svůj výběr při koupi automobilu. Lhostejno, zda nového nebo ojetého. Jsou to plné dvě třetiny lidí, kteří vlastně ani nic jiného než internet ke svému výběru nepotřebují. V některé fázi nákupu dokonce internet využije 80 procent kupujících. 

Nejčastěji přitom (v 75 procentech případů) využívají vyhledavač Google.

Tato zjištění, která vyplynula z výsledků průzkum agentury Netpop Research, nejsou zase až tak překvapivá, ale některé dílčí výsledky už jsou podstatně zajímavější.

Například to, že plných 77 procent uživatelů internetu v České republice, kteří si v posledním roce koupili auto, nakonec zvolilo ojetinu.

Jen třetina lidí na začátku ví, co chce 

Mezi uživateli internetu v tuzemsku převažuje zájem o Škodovky a největší část si jich také nakonec vůz této značky koupí.

Velká část lidí si podle tohoto průzkumu kupuje auto dosti nahodile. Jen něco málo přes polovinu (55 procent) kupců nových vozidel je totiž už na začátku procesu hledání aut na internetu pevně rozhodnuto si auto koupit. Ještě podstatně menší procento (jen zhruba jedna třetina) lidí už v této fázi ví, jakou konkrétní značku či model chce.

Nejčastějí lidé, když začínají vybírat, váhají mezi třemi značkami.

Průzkum se zajímal o to, jací lidé se o koupi auta na internetu nejčastěji zajímají. Vyšlo, že  průměrný internetově gramotný kupec vozidla v České republice je muž ve věku 38 let a s příjemem vyšším než 350 000 Kč ročně. Ti, kdož ale kupují tímto způsobem nová auta, jsou obyčejně starší a mají ještě větší příjem. 

 

Právě se děje

Další zprávy