Jak bezpečné jsou škodovky? Nejnovější maximálně, starší s drobnými problémy

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2018 6:05
Vozy Škoda si poměrně dobře vedou ve statistikách spolehlivosti i spokojenosti mezi zákazníky. Jak jsou na tom však s bezpečností dospělé posádky? První vůz s okřídleným šípem ve znaku se proti zdi rozjel v roce 2000 s výsledkem čtyř hvězdiček. Dnes získávají mladoboleslavské vozy bez výjimky plný počet pěti hvězd. Na kompletní výsledky všech modelů Škoda se podívejte do následující galerie.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších aut se podívejte zde.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia - 2014

V roce 2014 přišlo první zpřísnění hodnocení Euro NCAP. Na pět hvězd vůz musel vykázat stabilní ochranu ve všech sledovaných oblastech, ještě větší důraz začal být kladen na bezpečnostní asistenty. I přesto si třetí Fabia odvezla pět hvězd a 81 procent za ochranu dospělé posádky. Celkem šest airbagů je ve standardu vozu, jehož kabina zůstala i po čelním nárazu stabilní. Auto navíc vykázalo stejně vysokou úroveň bezpečnosti pro různě velké i různě sedící postavy. Druhé nejvyšší hodnocení, nejen po čelním, ale i bočním nárazu, respektive nárazu do sloupu, vykázal hrudník obou cestujících vpředu. Při nárazu zezadu je dobře chráněna krční páteř lidí vpředu, vzadu je to kvůli pozici opěrek naopak nejhorší možné hodnocení.

Do hodnocení nebylo zahrnuto autonomní nouzové brzdění, dostupné za příplatek. Video z nárazu najdete na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy