Istrie tam a zpět: Cesta do Chorvatska přes Itálii a Rakousko je komfortnější, ale dražší

Jiří Kaloč
Aktualizováno 12. 6. 2018 8:01
Začátkem května jsme se vydali do chorvatské Istrie, abychom se podívali, co nás letos během dovolené čeká na cestě k Jadranu. Podrobně jsme vám popsali trasu z Prahy přes Vídeň, Maribor, Lublaň a Opatii až do Rabacu. Nyní se podívejme na alternativní trasu, kterou jsme se vraceli zpět. Její výhody a nedostatky znají asi všichni, kteří na jih míří z jihu a západu Čech, ale smysl tato trasa nepostrádá, ani když bude vaším výchozím bodem Praha nebo sever Čech.
Foto: Jiří Kaloč

Před hranicemi s Rakouskem zaplatíte 12,40 eura

I když jsme v Itálii neuspěli při hledání dobrého jídla, jízda po italských dálnicích byla pohodová a bezproblémová. Jak už jsem psal výše, Italové mají všude nejvyšší povolenou rychlost 130 km/h včetně mnoha tunelů, které musíte při cestě Alpami projet. Povrch dálnice je rovný a nikde nikdo nic neopravuje ani nevylepšuje. V tomto ohledu je cestování po Itálii výrazně lepší než přes Rakousko. Ale bude vás to něco stát. Zatímco desetidenní známka na rakouské dálnice přijde na 9 eur, my jsme zaplatili za 196 km dlouhý úsek Terst - Udine - rakouská hranice celkem 12,40 eura. Pokud to vynásobíte dvěma, dostanete se na částku necelých 25 eur v případě cesty tam i zpátky. V tomto ohledu je slovinská známka levnější, pokud však na Istrii nepojedete na více než sedm dní. Pak vás totiž slovinská známka vyjde na 30 eur a u automobilu typu Ford Transit nebo Volkswagen Transporter dokonce na 60 eur.

 

Právě se děje

Další zprávy