Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Peugeot 208 (2012-dosud)
Dvěstěosmička si na rozdíl od předchůdců přestala hrát na rodinný automobil. Pokud překousnete zvláštní ergonomii a slabší odhlučnění, budete spokojeni. Nejstarší kusy pořídíte za sto tisíc korun, čtyřleté o padesát tisíc korun dráž.
Čistě pro městský provoz nejlépe poslouží pohonná jednotka v podobě základního tříválce 1.0 VTi PureTech, který se obešel bez vyvažovacího hřídele a pouhých 50 kW výkonu maskuje krátkým odstupňováním manuální převodovky.
Silnější tříválcová 1.2 VTi PureTech musela kvůli většímu zdvihu dostat vyvažovací hřídel a díky delším převodům je daleko univerzálnějším agregátem. Přeplňované provedení tříválce 1.2 e-THP se sériovým stop-startem si žádá dražší benzin oktanového čísla 98 a zkrácené servisní intervaly. K dispozici byla až po faceliftu v roce 2015 a mohla se pojit se skvělým měničovým automatem.