Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Citroën C4 Picasso I (2006-2013)
Potěší prostorem, komfortem a překvapí spolehlivostí. Citroën C4 Picasso je zajímavou volbou mezi ojetými MPV, ať už jsou francouzská nebo mají jiný původ.
Při výběru se vyhněte nepovedenému čtyřválci 1.6 THP, který většinou láká zájemce na velmi nízkou cenovku, což má své důvody. Uživatelsky téměř dokonalý agregát má řadu problémů se spolehlivostí a nikdy se jich zcela nezbavil. Výrobce dělal vše možné, degradaci oleje, zakarbonování motoru a natahování rozvodového řetězu se ale nepodařilo zabránit. Jasnou výhrou není ani technicky složitá šestnáctistovka VTi.