I mezi francouzskými ojetinami najdete dobré kusy. Přinášíme devět zajímavých tipů

Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Foto: Citroën

Citroën C-Elysée a Peugeot 301 (2012-dosud)

Dieselová 1.6 HDI funguje za předpokladu včasné výměny motorového oleje rovněž bez závažnějších potíží. Při výměně oleje doporučujeme kvůli tvorbě karbonu a vysoko položené výpusti nepodceňovat proplachování motoru.

Životnost rozvodového řemene je u benzinové šestnáctistovky stanovena na 150 000 km, u tříválce na 180 000 km, kdežto u dieselu na 240 000 km. Zkrácením intervalu se vyvarujete problémů.

První ročníky ještě neprolomily stotisícovou hranici, solidní kusy se pohybují kolem 150 tisíc korun. V inzerci tvoří zhruba polovinu nabídky zánovní vozy poháněné benzinovými motory s pár kilometry na kontě. Takové vozy přijdou na necelých 300 tisíc korun a mají dobrý předpoklad k tomu, že budou dlouho sloužit.

 

Právě se děje

Další zprávy