Petr Šikl
7. 3. 2019 6:01
Řada francouzských vozů má jedno společné. Výrobci je v průběhu výroby postupně zdokonalovali. O jejich zkaženou pověst se často zasadilo zavádění moderní techniky spolu s elektrickými vychytávkami a v neposlední řadě nesmyslně dlouhé výměny motorového oleje po 30 000 km (reakce na požadavky fleetových zákazníků sledujících servisní náklady). Následující devítka modelů ze země galského kohouta může za předpokladu dobře zvolené pohonné jednotky a důkladného výběru fungovat bez větších potíží. Navíc bude často levnější než německá nebo japonská konkurence.
Peugeot 208 (2012-dosud)
Motorům 1.4, 1.6 VTi se vyhněte, mají složitou konstrukci a rozhodně nejsou dlouhověké. Silné 1.6 THP ve verzi GTi se vyhněte obloukem, psali jsme o ní již výše.
Základnímu dieselu 1.4 HDi chybí výkon, je ovšem úsporný a spolehlivý. Pokud překousnete jeho hrubý chod, nemusíte se ho bát. Vznětové šestnáctistovky e-HDi a BlueHdi nejsou vyloženě špatnou volbou. Je otázkou, zda pro vůz velikosti 208 nejsou zbytečné, klasických dieselových servisních rizik bude časem totiž jen přibývat.
U tříválců se mění mokrý rozvodový řemen po 175 000 km nebo deseti letech provozu, výměna sady rozvodů vyjde na deset tisíc korun, což je stejně jako u dieselu, kde se navíc mění i vodní pumpa.