reklama
 
 

Hyundai chce nejpozději do pěti let zvýšit v Česku své prodeje oproti současnému stavu o třetinu

9. 2. 2016 14:12
Letos chce tuzemské zastoupení korejské automobilky překonat dvacetitisícovou hranici v počtu prodaných nových vozů za rok, pro další tří- až pětileté období připravuje navýšení počtu dealerů a dosažení bilance 30 000 automobilů v jednom kalendářním roce.

Další ofenzívu na českém trhu připravuje tuzemské zastoupení značky Hyundai. Letos plánuje prodat na českém trhu v letošním roce více než 20 000 vozů. Vloni přitom zaznamenala rekord 19 362 aut. Tržní podíl by měl přesahovat deset procent. "Ve střednědobém horizontu, to znamená během příštích tří až pěti let, však hodláme dosáhnout roční počet 30 000 prodaných vozidel," uvedl generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický.

V souvislosti s tím chce navyšovat i počty prodejních míst. Těch je nyní 52 a Hyundai plánuje rozšíření sítě na celkový počet 70. Postupně také (do konce příštího roku) všichni dealeři musí své provozovny přebudovat v souladu s novým firemním designem. Zatím je do nové hnědé barvy přebarveno 13 autosalonů, zbývající jsou stále v tradiční modré.

Na český trh značka letos uvede několik novinek. První bude Hyundai i20 Active, což je městské SUV s podvozkem zvýšeným o dva centimetry a řadou přidaných plastových designových dílů na karosérii konkurenta Škody Fabia, malého hatchbacklu i20, jehož podrobný test si můžete přečíst zde.

Pod kapotou tohoto vozu se objeví zcela nový litrový benzinový tříválec přeplňovaný pomocí turbodmychadla. Jeho výkon činí až 88 kW. Start prodejů je naplánován na příští týden, kdy značka také zveřejní cenu tohoto modelu.

Další na řadu přijdou modernizované verze velkého SUV Santa Fe a Grand Santa Fe. V jejich výbavě se ocitne řada nových prvků, především jde o bezpečnostní elektronické asistenty typu autonomní nouzové brzdění, upozornění na vozidla v mrtvém úhlu nebo automatické přepínání dálkových světel.

Zcela novým modelem na trhu se na začátku podzimu stane hybridní vůz Ioniq. Postupně bude nabízen i jako klasický elektromobil nebo plug-in hybrid.

Na konci roku se na tuzemský trh dostane nová verze minivozu i10 a naopak reprezentativní limuzína Genesis G80.

V současnosti se přesně tři čtvrtiny ze všech prodaných vozů Hyundai vyrobily v továrně v severomoravských Nošovicích. Podíl  modelů i30, ix20 a SUV Tucson, což jsou právě typy montované dělníky v české továrně, by se podle Vošického měl dále navyšovat.

Samotná továrna má v plánu letos vyrobit 350 000 aut, což by byl další rekord a oproti loňsku zvýšení o zhruba osm tisíc. "Docílíme to díky tomu, že nový rychlejší výrobní takt, který jsme zavedli na jaře minulého roku, letos udržíme po celých dvanáct měsíců," vysvětlil online deníku Aktuálně.cz mluvčí továrny Petr Vaněk.

Jednou z novinek pro výrobní závod je letos také začátek montáže nové verze dieselového motoru 1,7 CRDi do modelu Tucson. "Má výkon 104 kW a vždy bude spojen s dvouspojkovou automatickou převodovkou," prozradil produktový manažer Hyundai Motor Czech Marek Trešl. Ve verzi Trikolor bude cena vozu s pohonem předních kol 699 990 Kč.

autor: Radek Pecák | 9. 2. 2016 14:12

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama