Nová zbraň Hyundai proti malým SUV. Bayon má atraktivní cenu, vyšlápne si na Kamiq?

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 3. 2021 6:02
Hyundai uvádí na český trh další SUV. Model Bayon je technicky příbuzný klasickému pětidveřovému hatchbacku i20, oproti němuž je v základní verzi dražší o 70 tisíc korun. Ceny tak začínají na 349 990 korunách, což je v segmentu malých SUV atraktivní suma. Na to, co všechno za ni Bayon nabízí a jak si stojí proti konkurenci, se podívejte do následující galerie.

Hyundai Bayon

Kona, Tucson, Santa Fe. To jsou tři SUV, která Hyundai aktuálně nabízí na českém trhu. Brzy se k nim přidá čtvrté se jménem Bayon, které je technicky příbuzné s malým hatchbackem i20. Znamená to v zásadě dvě věci. Korejská automobilka po modelu Kona uvádí další malé SUV, zároveň však Bayon, na rozdíl právě od Kony, nenabízí pohon všech kol.

Novinka má délku 4180 mm - to je o 140 mm více než u i20, ale zároveň o 25 mm méně než u Kony. Rozvor náprav měří 2580 mm. Tady už je to stejná hodnota jako u malého hatchbacku, ale stále o 20 mm méně než u druhého malého SUV. Bayon je také stejně široký a vyšší než i20 a zároveň nižší a o kousíček užší než Kona. Kufr nového SUV pojme 411 až 1205 litrů, přičemž tady překonává i20 a trochu překvapivě i Konu.

Hyundai se pak chlubí mimo jiné i světlou výškou, která je v základu sice 165 mm (Kona má o pět milimetrů méně), s volitelnými 17palcovými koly je ale na úrovni 183 mm - to je nejlepší hodnota v segmentu. A mimochodem vnější vzhled. Ten je velmi výrazný - přední část kopíruje několikrát zmiňované zavedené malé SUV korejské automobilky, zadní partie se svislými světlomety propojenými světelnou lištou jsou však novinkou.

Kdo někdy seděl v Hyundai i20, bude mu kabina modelu Bayon připadat povědomá. Uspořádání ovladačů je na první pohled stejné, také soustava 10,25palcových budíků a 10,25palcové obrazovky multimediálního systému u nejvýše vybaveného provedení se shoduje. Nechybí řada odkládacích prostor, nad bezpečností bdí plejáda asistenčních systémů.

Pod kapotou se neodehrává žádná revoluce. Základem je na českém trhu atmosférický čtyřválec 1.2 MPI s 62 kW, který je spojený výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou. Následuje přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 74 kW, u nějž lze manuální šestikvalt zaměnit za sedmistupňové dvouspojkové ústrojí. Příplatek činí 40 tisíc korun. Nejvýše posazený je litrový tříválec v 48V mildhybridním provedení o výkonu 88 kW. Ten má buď inteligentní manuální převodovku se šesti stupni (umožňuje takzvané plachtění, a tedy šetření paliva), anebo opět dvouspojkový automat. Bayon tak věrně kopíruje i20.

 

Právě se děje

Další zprávy