BYD, Dacia, Isuzu, Lucid, MG a Renault. Abecední seznam výrobců je krátký, jako by šlo o oblastní výstavu v zemi, jejíž obyvatelstvo nemá peníze na nová auta.
Jenže v tomto případě jde o Švýcarsko a Ženevu, město, které v roce 1905 tradici evropských automobilových výstav spolu s Berlínem zakládalo. Nápad ukázat všechny novinky na jednom místě ovšem výborně fungoval hlavně v dobách před internetem. Když ale podoba auta unikne na síť dřív, než si to přeje výrobce, je kouzlo premiéry pryč.
Ještě před dvěma dekádami nesměl v Ženevě chybět nikdo. Automobilky si vzájemně hlídaly velikost expozic a jejich umístění. Žádná nechtěla být zastrčená v rohu, exkluzivní místo totiž odráželo význam automobilky i její finanční kondici.
Mezi velké značky se vždy vtěsnaly i malé, ale o to slavnější italské karosárny - Bertone, Giugiaro, Pininfarina. Letos z nich dorazí jen poslední jmenovaná. Také Švýcar Frank Rinderknecht a jeho futuristická značka Rinspeed s tradičně nejbláznivější expozicí celého salonu si naordinovali pauzu.
Navzdory slabé účasti však organizátoři mluví o znovuzrození výstavy, která se po přestávce vynucené koronavirem a jednom katarském ročníku vrací zpět do Švýcarska. Už dokonce plánují ročník 2025, který by se měl uskutečnit paralelně v Ženevě i Kataru.
Přitom ohlášených premiér je i letos poskrovnu. Čínské MG vystaví nový model MG3, rumunská Dacia přiveze třetí generaci Dusteru, kterou však ukázala už koncem minulého roku na fotografiích.
Za pomyslného vítěze jubilejního ročníku ženevské výstavy je tak už nyní považován Luca de Meo. Až šéf Renaultu 26. února strhne plachtu z elektrické "er pětky", bude mít k dispozici veškerou pozornost automobilového světa, vzácně nenaředěnou událostmi na jiných stáncích. Když tohle uvidí konkurence, dost možná se do Ženevy zase vrátí.