Ford Ka+ dorazil na český trh. S délkou 3929 mm se modelu Ka poměrně vzdaluje, zato se téměř blíží hatchbacku Fiesta. Ačkoliv Ford už novinku nepojmenoval Fusion (hlavně proto, že v USA s tímto názvem jezdí úplně jiný vůz), jde prakticky o jejího nástupce. Automobilka se to snaží dokázat prostorností i zaměřením na cílovou skupinu.
Sází na to, že si auto opět oblíbí hlavně lidé starší padesáti let hledající praktické auto na cesty nebo na chalupu. A nechtějí u toho řešit složitou nabídku. A tomu odpovídá i jednoduchý ceník. Ford Ka+ se na českém trhu nabízí pouze s jediným motorem a jedinou výbavou. Příplatků je pomálu.
Auto, které se vyrábí v Indii a do Evropy pak připlouvá lodí, kupředu žene benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 63 kW (85 k). Je spojen a s manuální pětistupňovou převodovkou. Nejde o žádného sportovce, stovku překonanou od startu může hlásit až za 13,3 sekundy, maximálně jede 169 km/h. Chlubí se ale rozumnou spotřebou, která podle tabulky v průměru činí 5,0 litru v kombinovaném provozu.
Auto nabídne kufr se základním objemem 270 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 849 litrů. Automobilka zároveň poukazuje i na velký vnitřní prostor na danou třídu. Jak jsme si mohli při představení auta na vlastní kůži vyzkoušet, za sebe se posadí dva nadprůměrně vzrostlí jedinci.
Auto jde do prodeje s jedinou výbavou Ultimate, se kterou stojí 288 990 korun. Ta zahrnuje rádio, elektrická okénka vpředu, manuální klimatizaci či centrální zamykání na dálkové ovládání. Připlácí se za několik balíčků, například paket Winter s vyhříváním sedadel a loketní opěrkou (11 100 Kč) nebo sadu Comfort s tempomatem a koženým volantem za 9900 korun. Dokoupit lze i parkovací senzory (7900 Kč) či automatickou klimatizaci za 10 tisíc korun.
Velmi jednoduchý je i výběr celkového vzezření vozu. U Ka+ je sice možné volit mezi plechovými nebo hliníkovými koly (za 10 tisíc korun navíc), ale oba disky mají stejnou velikost 15 palců a nasazují i totožné pneumatiky. Zdarma je pak pouze žlutá barva Bright, za metalýzu je potřeba zaplatiti 10 500 korun navrch.
Ford by rád viděl svůj nový model v souboji s dražšími kompaktními hatchbacky, jako je například Volkswagen Polo. Zda se mu to podaří, ukážou až výsledky prodejů za několik měsíců. Mezitím si můžete prohlédnout kompletní technické údaje a další informace o vozu zde.