Škoda v Německu přestala dotahovat Ford a Opel, ač její modely v přímých soubojích vítězí. Chybí SUV

Roman Šitner
24. 5. 2016 17:41
Škodě chybí auta kategorie SUV k tomu, aby na německém trhu začala porážet i značky, které jsou vnímány jako tuzemské, ač mají americké majitele - Ford a Opel. Přitom všechny škodovky si vedou úspěšněji než srovnatelné fordy. V celkových číslech se ale česká značka na tyto dva rivaly u sousedů přestala dotahovat.
Škoda Fabia poráží v Německu Ford Fiesta. I díky tomu, že na rozdíl od něj nabízí kromě hatchbacku také kombík.
Škoda Fabia poráží v Německu Ford Fiesta. I díky tomu, že na rozdíl od něj nabízí kromě hatchbacku také kombík. | Foto: Vojtěch Marek

Škodě se letos podařilo v Německu překonat automobilku Ford ve všech kategoriích, ve kterých se jejich modely střetávají. Ford si ale stále udržuje celkový náskok, protože nabízí více SUV a věnuje se i multifunkčním rodinným vozům kategorie MPV. Tam nemá Škoda po ukončení výroby modelu Roomster žádnou nabídku.

Fiesta letos podlehla nové Fabii, Corsa ale dál uniká.
Fiesta letos podlehla nové Fabii, Corsa ale dál uniká. | Foto: Roman Šitner

Mladoboleslavská automobilka za první čtyři měsíce letošního roku prodala v Německu 60 tisíc vozů, a má tak 5,4 procenta tamního trhu. Pořadí jejích modelů na českém trhu si můžete prohlédnout zde.

Škoda se v Německu postupně stala nejprodávanější importovanou značkou. Před ní už jsou pouze domácí výrobci, mezi které se historicky řadí i evropská odnož Fordu a Opel s americkými vlastníky, a samozřejmě plně domácí značky, jako je trojice prémiových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz a tamní jednička Volkswagen.

Právě Ford a Opel mají Škodu za zády a jde o značky, které se orientují na podobné skupiny zákazníků. Letos zatím prodaly 79, respektive 82 tisíc vozů, tedy o třetinu více než Škoda, která se jim nejvíce přiblížila v roce 2014. Od té doby se jí Ford a Opel mírně vzdalují. Pohledy na detaily prodejů ukazují, že Škoda ztrácí hlavně kvůli nedostatku SUV. To se ale má brzy změnit.

“Škoda je v Německu dlouhodobě nejsilnější importovanou značkou. Očekáváme, že připravovaný model Kodiaq nám pomůže tuto pozici ještě více upevnit, navýšit tržní podíl a získat nové skupiny zákazníků v segmentu, kde jsme předtím jako značka nebyli přítomní,” předpokládá mluvčí automobilky Tomáš Kubík.

Škoda postupně nad Fordem získala převahu v minivozech, kde Citigo poráží model Ka. V malých autech nová generace Fabie předstihla Fiestu. V kompaktech je Octavia pevně před modelem Focus a nově Škoda před Fordem vede i ve střední třídě, kde Superb letos výrazně překonává Mondeo.

Superb se stal nyní ve své nové generaci dostal před Mondeo a Insignii. Opel ale chystá novou generaci.
Superb se stal nyní ve své nové generaci dostal před Mondeo a Insignii. Opel ale chystá novou generaci. | Foto: Roman Šitner

Další modely obou značek se míjí. Škoda Yeti je oproti SUV od Fordu buď příliš malá (ve srovnání s modelem Kuga), nebo příliš velká (proti EcoSportu). Změna přijde poměrně záhy. Ještě letos představí Škoda SUV Kodiaq, příští rok má přijít nová a větší generace Yetiho a v následujících letech se očekává další SUV pravděpodobně o něco menší než stávající Yeti. Škoda by tak měla obsadit všechny důležité části trhu, kde má nyní nedostatečnou nabídku.

Případný návrat k multifunkčním vozům MPV firma nekomentuje, uvádí pouze, že se nyní soustředí na vozy SUV, a to i v sedmimístných variantách.

 

Právě se děje

Další zprávy