Elektromobil C-Zero si koupil soukromník. Má elektrárnu

Radek Pecák Radek Pecák
19. 7. 2011 5:08
Nový majitel lituje jen toho, že stát majitelům elektromobilům žádnou podporu neposkytuje
Foto: Aktuálně.cz

Pražská energetika, E.o.n, RWE, Siemens či ABB. Dosud pouze tyto velké firmy si v Česku koupily elektromobil. Ať již to byl Peugeot Ion, Smart ED či Citroën C1.

Nyní k těmto zákazníkům přibyl i první soukromník, který si u běžného dealera koupil nový elektromobil. Protože jiný typ se zatím v Česku takto nenabízí, byl to logicky právě elektromobil Citroën. Automobil převzal v dealerství AC BOOM ve Dvoře Králové.

Přestože podle hrubých propočtů při započítání současných cen malých vozů, klasického paliva a elektřiny, se náklady spojené s pořízením elektromobilu (C-Zero stojí bez DPH 739 900 Kč) vrátí až po ujetí více než půl milionu kilometrů, pan Oldřich Hromádko si auto přesto koupil.

Nabije se v elektrárně

"A čím jiným bych měl jezdit? Mám vodní elektrárnu u Hostinného a každý den se musím dopravovat z Vrchlabí, kde bydlím, do práce. Elektromobil byl pro mne jasnou volbou", říká pan Hromádko.

Kromě toho je prý velký fanda elektromobilů a snaží se co nejvíce přispět k ochraně životního prostředí.

"Věřím, že elektrovozy jsou reálná budoucnost, tak do deseti let je budeme běžně vídat na silnicích. Jenom škoda, že u nás neexistuje žádná podpora státu. V Evropské unii jsou dotace na pořízení elektromobilu až 65%, u nás jen možnost odečíst si silniční daň.", dodává Hromádko.

Věří také, že jeho příkladu budou brzy následovat další lidé. Pro ty, společně s dalšími svými známými, kteří provozují vodní elektrárny, chystá zbudovat u těchto zařízení veřejné zásuvky pro dobíjení elektromobilů.

Na dálnici limit nepřekročí

Citroën C-Zero si mohli zákazníci v České republice začít objednávat již na podzim loňského roku, první vozy se pak v Česku objevily na jaře.

C-Zero je jedním z trojčat, do kterých ještě patří vozy  Mitsubishi MiEVa Peugeot Ion. Jeho dojezd na jedno nabití baterií je až sto padesát kilometrů. Dobíjet lze buď z klasické zásuvky 230 V nebo pomocí rychlodobíječky 400V/125A. V prvním případě musí být kabelem ke zdroji připojen šest hodin, ve druhém zhruba 30 minut.

Auto se dokáže rozjet na maximální rychlost 130 km/hod, na stovku zrychlí za necelých 16 sekund.

Je to pětidveřový, čtyřmístný vůz se zavazadelníkem o velikosti 166 litrů.

Ve výbavě vozu je standardně šestice airbagů, ESP, klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač, mlhovky, vyhřívaná sedačka řidiče, kožený volant a rádio. 

 

Právě se děje

Další zprávy