Elektrický Peugeot 2008 zlepšil dojezd i pohodlí. Cena ale zůstává vysoká

Elektrický Peugeot 2008 zlepšil dojezd i pohodlí. Cena ale zůstává vysoká
Zatímco v minulé generaci měla 2008 blízko k hatchabcku 208, současná má víc společného s Jeepm Avenger a Opelem Mokka.
Poznávacím znakem letošní modernizace jsou trojité drápy denního svícení.
Vysoká palubní deska a miniaturní volant nechávají cestujícím vpředu trochu víc volnosti v kolenou.
Obrazovka je nyní širší, menu o trochu přehlednější a konfigurovatelné. Zobrazit 16 fotografií
Foto: Martin Frei
Martin Frei Martin Frei
18. 11. 2023 6:46
Malý stylový crossover 2008 patří k prodejním trhákům Peugeotu. Při švihácké vizáži a praktickém využití prostoru není divu. Po čtyřech letech se dočkal modernizace, která se dotkla i bateriového pohonu. S výkonnější baterií a úspornějším motorem se znatelně prodloužil dojezd a jízda je tišší. S vysokou cenou zatím nic udělat nejde.

Poptávka po prostoru velká, místa na ulicích málo. Není divu, že malé crossovery získávají na oblibě. Na stejném půdorysu nabídnou pohodlnější sezení i větší kufr. Peugeot 2008 se vyvinul z obyčejného malého kombi, současná generace ale přidala i delší rozvor, nafouknuté blatníky s podstatně většími koly. Na pohled vypadá stejně dobrodružně jako příbuzný Jeep Avenger.

Na úspěšném konceptu není třeba nic zásadního měnit, a tak čtyřletá modernizace přinesla jen stylové retuše. Nejnápadnější jsou trojité drápy denního svícení místo jednoduchých.

Uvnitř zaujme širší obrazovka komunikačního systému. Nové menu je stále trochu zašmodrchané, ale konečně umožňuje rozdělit displej na dvě či tři zóny a zobrazovat víc funkcí najednou. Jako u všech Peugeotů zůstává výstředně malý volant, který nevyhoví každému.

Komfort sezení a výhled řidiče je logicky lepší než v nízkém hatchbacku 208. Stěžovat si nebudou ani cestující vzadu, kteří těží z rozvoru prodlouženého o 65 milimetrů. O třídu si samozřejmě nepolepšili, ale na poměry malých aut se mají dobře.

Kufr o objemu 430 litrů je na poměry rodinných aut přiměřený, o trochu přerůstá nejbližší konkurenty jako Škodu Kamiq a Renault Captur. Testovaná elektrická verze bohužel baterii a elektronice obětovala rezervní kolo.

Ve stejné karoserii lze pořídit benzinový i elektrický pohon. Ten jsme testovali už před třemi roky, a tak teď můžeme porovnat, jak se zlepšuje. Hlavní novinky jsme zmínili už v úvodu. Kapacita baterie stoupla na 54 kilowatthodin (51 využitelných) a pod kapotou se ocitl úspornější motor kombinující permanentní magnety s reluktančním principem.

Peugeot zároveň zapracoval na odhlučnění kol, která u tichého elektrického pohonu představují hlavní zdroj ruchu v kabině.

Vítaného zjemnění se dočkala také kalibrace pedálu zrychlení. Zatímco dříve silný motor s přední nápravou u každého semaforu zbytečně cvičil, teď se auto rozjíždí zcela relaxovaně, dokud pedál úmyslně nezarazíte do podlahy.

Bezstresové naladění opětuje i podvozek posazený na pneumatiky s nápadně vysokým profilem. Jejich bočnice zdatně pohlcují nerovnosti a izolují posádku od mnoha podrazů českých silnic.

Teprve větší nerovnosti prozradí, že navzdory zvýšené světlosti zůstávají zdvihy kol příliš krátké, a tak někdy místo zavěšení poskočí celé auto.

Při nabití do 100 procent palubní počítač sveřepě ukazuje dojezd 400 kilometrů, ale uložená data ho usvědčí z nemístného furiantství. Po týdnu pojíždění po městě i okolí, se 110kilometrovým maximem na dálnici a trochou dušičkového topení se spotřeba ustálila na 16 kilowatthodinách, což znamená dojezd 320 kilometrů.

Samozřejmě pouze teoretický, neboť citlivý uživatel nechce baterii pravidelně ždímat z nuly do plna. V ideálním rozpětí od 15 do 80 procent zbývá 240 kilometrů.

Peugeot e-2008

Motor: elektro, přední pohon
Výkon: 115 kW při 5000 ot./min.
Točivý moment: 260 Nm při 500-4000 ot./min.
Nejvyšší rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Kombinovaná spotřeba WLTP: 15,3 kWh/100 km
Kapacita baterie: 54/51 kWh
Objem zavazadlového prostoru: 434 l
Cena od: 880 000 Kč

Dlužno připomenout, že to znamená akční rádius o dvacet procent širší než u původní verze. V nejnižší výbavě Active ovšem stojí 880 tisíc korun.

Testovaná verze GT se sportovními sedačkami, 18palcovými koly, armádou jízdních asistentů a výbornými světlomety Full LED vyjde na 970 tisíc, aby s metalízou a sadou kamer dosáhla milionu korun.

Stejný vůz s benzinovým tříválcem pořídíte od 470 tisíc. Což bohužel ukazuje, že právě menší auta pro příměstský provoz, pro něž by byla elektrifikace nejvýhodnější, si na ekonomickou schůdnost ještě budou muset počkat.

 

Právě se děje

Další zprávy