Takovou výbavu u jiné dodávky jen tak nenajdete, chlubí se Peugeot se svým novým modelem Expert a má pravdu. Auto, které právě vstoupilo na český trh, toho totiž nabízí opravdu hodně. Pořídit si lze například systém AFIL, který kontroluje jízdu v pruhu. Nechybí čtečka dopravních značek, navigace od firmy TomTom nebo head-up displej, který je podobně jako u osobních peugeotů řešen výklopným sklíčkem na vrchu palubní desky.
Znamená to jedno. Až řidič s dodávkou vyjede do provozu, bude se cítit jako v běžném voze. Přitom nová generace modelu Expert, což je dodávka střední velikosti (tedy hodí se pro rozvoz po městě i pro cesty na delší vzdálenost), zvládne pojmout hodně nákladu. Na výběr jsou hned tři velikosti, které tvoří dva různé rozvory a dva různé zadní převisy. Délky jsou 460, 495 a 530 cm. Výška je vždy stejná – 190 cm, jen v případě nejdelší verze 193 cm. To aby se auto vešlo pohodlně i do běžných podzemních garáží.
Přesně podle tří velikostí nabízí dodávka také tři různé kapacity nákladového prostoru. Model se základní délkou pojme 5,1 metru krychlového, střední verze 5,3 a nejdelší 6,6. Vždy ale platí, že maximální užitečné zatížení je 1400 kg, což je na danou kategorii nadprůměrná hodnota. U nejdelšího vozu se přitom dovnitř vejde objekt až o délce 402 cm. To díky tomu, že lze vyklopit sedadlo spolujezdce a využít vzniklý otvor.
Peugeot šikovně „okoukal“ jednu funkci z osobních aut. Aby se do vozu snadno nakládaly třeba krabice se zbožím, které závozník nese v ruce, stačí u auta vybaveného elektricky otvíratelnými dveřmi naznačit kopnutí pod nárazník a boční posuvné dveře se samy otevřou. Pokud kopnete pod pravou stranu nárazníku, otevřou se pravé a obráceně. Stačí mít v kapse klíček.
Nepřekvapí, že k pohonu dodávky slouží pouze naftové motory. Jde o čtyřválcové jednotky BlueHDI, které mají společné to, že konzumují aditivum AdBlue. Základem je jedna-šestka o výkonu 95 koní, silnější volbou je verze s výkonem 120 koní. Dvoulitry pak mají sílu 150 nebo 180 koní. Verze 1.6 BlueHDI (115 k) se navíc chlubí nejnižší tabulkovou spotřebou 5,1 litru nafty na 100 km. Nízké spotřebě prospívá i fakt, že platforma EMP2, na které auto stojí, má lehčí konstrukci než předchůdce.
Nádržka na aditivum má kapacitu 22,4 litru, to znamená, že by se syntetická močovina měla dolévat každých 15 tisíc kilometrů. Bude to tak na majiteli, protože Peugeot pro nového Experta stanovil servisní intervaly po 40 tisících kilometrech, nebo dvou letech při běžném zatížení. Při vysokém zatížení se interval zkracuje o polovinu.
Peugeot Expert se na českém trhu prodává kromě klasické dodávky Furgon i v dalších provedeních. Dostupný bude také samostatný podvozek pro zakázkovou nástavbu, varianta kombi a také cestovní model Traveller se zaměřením na převoz lidí. Později se objeví i varianta s pohonem všech kol, o niž se jako obvykle postará dodavatel Dangel. Auto se vyrábí ve Francii.
Peugeot Expert se základním motorem a v základní výbavě na českém trhu startuje od 379 900 korun bez DPH.
Kromě tohoto modelu poslal ve stejnou chvíli Peugeot na trh i kompaktní crossover 2008. Více informací o něm najdete zde.