Auta s nejhorším výsledkem v nárazových testech. Problémy měly i drahé vozy

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 10. 2018 6:02
V roce 1997 uskutečnila organizace Euro NCAP první nárazový test nového vozu. Od té doby pravidelně každým rokem testuje několik desítek automobilů, přičemž hodnocení se stalo měřítkem bezpečnosti a jedním z kritérií při nákupu nového vozu. Jakkoliv dnes většina značek vyrábí vozy s nejhůře čtyřhvězdičkovým hodnocením ochrany dospělé posádky, v historii to až tak slavné nebylo. Například pět hvězd získalo nové auto poprvé až v roce 2001. Těm nejbezpečnějším se ale věnovat nebudeme, naopak jsme se v následující galerii zaměřili na ta vůbec nejméně bezpečná auta v oblasti ochrany dospělé posádky.

Na přehled bezpečnosti nejnovějších vozidel se podívejte zde.

Foto: Nissan

Nissan Almera - 1999

O jednu hvězdičku ze dvou udělených přišel v roce 1999 také Nissan Almera, standardně vybavený airbagem řidiče. Proč japonský kompakt o hvězdu přišel? Kvůli vysokému riziku zranění hrudníku řidiče při čelním nárazu (organizace dokonce mluví o život ohrožujícím riziku), způsobenému špatnou stabilitou kabiny. Hrudník rovněž utrpěl silný náraz do spodní části volantu. Nohy řidiče jsou ohroženy kvůli posunu pedálů. Při bočním nárazu se oblast žeber dostala do kontaktu s dveřmi vozu.

Záznam nárazu najdete na další stránce.

 

Právě se děje

Další zprávy