Přehled změn u Dacií podrobně. Duster má jako jeden z mála aut i motory bez turba

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 9. 2018 6:03
Od 1. září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6.2 nebo také Euro 6c, která zcela změnila přístup k měření spotřeby a emisí. Vedle upraveného laboratorního cyklu přibyly i jízdní zkoušky v reálném provozu. To výrazně překopalo nabídku většiny výrobců, přičemž zážehové agregáty bez přeplňování ve větších autech již téměř nekoupíte. To neplatí pro rumunskou Dacii, která i vzhledem k příznivé ceně atmosférické jednotky zachovala. Zároveň ale přibyl třeba nový diesel 1.5 Blue dCi. Na kompletní změny v portfoliu rumunské značky se podívejte do galerie.

Na podrobný přehled všech nabízených modelů Dacia se podívejte zde.

Foto: Dacia

Největší Lodgy

Dacia Lodgy stejně jako Dokker a Duster začíná u 1.6 SCe s výkonem 75 kW. V rámci změn je velké MPV nyní rychlejší, z 0 na 100 km/h sprintuje za 11,4 sekundy (-0,2 vteřiny).

Zároveň je ale také žíznivější, nárokuje si 6,7 l / 100 km (+0,6 l / 100 km) a vypouští v průměru 152 g CO/ km (+13 g/km). Dacia motor nabízí ke všem výbavovým stupňům, od toho druhého potom i s možností příplatku za sedm míst. Za ně se platí navíc 17 500 korun. Samotný vůz pak startuje na 224 900 korunách, což je stejně jako u předchozího modelu.

Pro výbavu Arctica, tedy druhou nejvyšší, Rumuni nabízí stejnou jednotku, jen se spalováním na LPG. Ta zrychluje za 11,6 sekundy a spotřebuje v průměru 7,8 litru LPG na 100 km. Nádrž na plyn má objem 33,6 litru. Cena vozu je nejméně 304 900 korun, nechybí možnost volby sedmi míst.

 

Právě se děje

Další zprávy