Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Střední třída už je na tom lépe. Mezi manažerskými auty často najdeme oblíbené prostorné kombíky, většinu prodaných kusů pohání dvoulitrový diesel, jehož servis českou rodinu nezruinuje. I tady ale najdeme značné rozdíly. Mnoho lidí jde do bazaru rovnou s tím, že chtějí Volkswagen Passat, a tak zejména jeho chudší specifikace ztratí po třech letech jen 35 % ceny. Na opačném konci stojí Peugeot 508, na němž první majitel prodělá 50 %. Spolehlivostí jsou to zcela srovnatelná auta, Peugeot si ale nedokázal vybudovat dost široký okruh ctitelů.