Ztráta hodnoty u ojetin: Paradox, kdy všechny poráží na hlavu Dacia, Suzuki nebo Jeep

Martin Frei Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Foto: Radek Pecák

Střední třída už je na tom lépe. Mezi manažerskými auty často najdeme oblíbené prostorné kombíky, většinu prodaných kusů pohání dvoulitrový diesel, jehož servis českou rodinu nezruinuje. I tady ale najdeme značné rozdíly. Mnoho lidí jde do bazaru rovnou s tím, že chtějí Volkswagen Passat, a tak zejména jeho chudší specifikace ztratí po třech letech jen 35 % ceny. Na opačném konci stojí Peugeot 508, na němž první majitel prodělá 50 %. Spolehlivostí jsou to zcela srovnatelná auta, Peugeot si ale nedokázal vybudovat dost široký okruh ctitelů.

 

Právě se děje

Další zprávy