Tomáš Starý
8. 4. 2019 6:02
Dnes najdeme jen málo automobilek, které by si držely draze vyvinutou techniku samy pro sebe. Když vynecháme výrobce exkluzivních aut, tak z těch běžných nás napadá snad jen Subaru se svými plochými motory. I ono ale třeba při vývoji okrajového sportovního modelu BRZ spolupracovalo s Toyotou. Podobný přístup aplikují i jiní výrobci. Nemusíme chodit daleko, vždyť česká automobilka Škoda ve velkém čerpá ze skladů koncernu Volkswagen, ať už jde o motory, převodovky, nebo celé podvozkové platformy. A protože současná generace Octavie je nejprodávanější nové auto a zároveň nejžádanější ojetina, pojďme si právě ji (a příbuzné modely koncernu VW) představit.
Všichni jsou si rovni?
Volkswagen pro nové modely segmentu C s motorem vpředu napříč připravil tzv. modulární platformu, pro kterou se vžilo označení MQB (z německého Modularer Querbaukasten). O co se jedná? Vlastně jde o společný technický základ, na kterém vybrané modely stojí. I když by se mohlo říci, že mají Octavia, Golf, Leon nebo i Audi A3 zcela stejný podvozek, tak jednoduché to zase není. Octavia má třeba delší rozvor a jednotlivé modely mají odlišné ladění podvozku, řízení a jiné brzdy.
Vyloženě stejná auta to tedy nejsou, ale velice podobná skladba pohonných jednotek a sdílení některých konstrukčních skupin navádí k myšlence, že bude vlastně úplně jedno, jaké provedení si koupíte. Jenže při bližším zkoumání narazíme na větší rozdíly, které mohou být pro kupce ojetiny poměrně zásadní.