Crossover se třemi diamanty podruhé. Mitsubishi ASX koupíte pod půl milionu korun

Crossover se třemi diamanty podruhé. Mitsubishi ASX koupíte pod půl milionu korun
Foto: Mitsubishi
Martin Frei Martin Frei
17. 4. 2023 13:08
Mitsubishi zahajuje prodej druhé generace modelu ASX. Jde o mírně upravený Renault Captur, malý crossover s pohonem předních kol vyráběný ve Španělsku. Mitsubishi bylo začleněno do aliance s Renaultem a Nissanem v roce 2016, společný vývoj se však rozbíhá postupně. ASX nezapře evropský původ, ale splňuje většinu toho, co zákazníci hledají.

Od vstupu aliance Renault-Nissan do Mitsubishi uplynulo přes pět let, na vývoj jednoho nového modelu bývají potřeba čtyři roky. U malého crossoveru však na něj ještě ani nemohlo dojít, neboť události nabraly rychlý spád.

Po necelém roce byl zatčen ředitel a hybatel integrace Carlos Ghosn. Tím odstartovaly odstředivé tendence zejména ze strany Nissanu, personální změny na nejvyšších místech a změny plánů. Mitsubishi od té doby stihlo připravit novou generaci plug-in hybridního modelu Outlander, který se prodává v Americe.

V březnu 2011 Mitsubishi na krátkou dobu vyhlásilo, že se stáhne z Evropy. I když bylo rozhodnutí záhy odvoláno, další dva roky na vývoj zcela nového maloho crossoveru nestačily.

Renault nicméně vyšel japonské značce vstříc a upravil výrobu model u Captur ve Španělsku. Výsledek je dobrou zprávou pro necelou třicítku dealerů, jimž po konci minulé generace ASX podobný v nabídce chyběl.

Designové odlišnosti se omezují na přední masku, nárazník a loga. Hlavní výhodou je prostorný interiér schopný pohodlně pobrat čtyři vzrostlé dospělé a kufr s přiměřeným objemem 332 litrů. Ten lze díky posuvné zadní lavici dále zvětšit.

Vůz se nabízí v šesti stupních výbav s tradičním označením Inform, Invite, Intense a Instyle, u dvou z nich ještě s přídomkem Plus. Startovní cena 489 900 korun je vyšší než u Renaultu, odpovídá jí však vyšší výbava. Každý zákazník dostane například parkovací kameru i čidla vpředu a vzadu.

Druhým rozdílem je pětiletá záruka na celý vůz, zatímco u Renaultu se po dvou letech přestává vztahovat na některé méně exponované díly.

K pohonu slouží shodné benzinové motory 1,0 MPI Turbo s ručním řazením a 1,3 DI-Turbo s volitelným dvouspojkovým automatem. Hybridy kombinují atmosférickou šestnáctistovku buď s menší baterií pro vyrovnávání výkonu za jízdy, nebo větší 10,5kilowatthodinový akumulátor nabíjený ze zásuvky.

Plug-in hybrid v nejvyšší výbavě Instyle stojí 999 900 korun. Diesel ani pohon všech kol dostupný není, stejně jako u většiny konkurentů.

Dalším modelem ze společné líhně bude Colt na základech Renaultu Clio. Později by se měl v Evropě objevit i větší typ Outlander, přesné datum zatím není známo.

 

Právě se děje

Další zprávy