Jan Matoušek
29. 5. 2018 10:54
Sedan a kombi s označením C5 francouzský Citroën stáhl z Evropy v minulém roce. Spolu s modelem střední třídy skončilo i kultovní hydropneumatické odpružení, které nahradily tlumiče s hydraulickými dorazy. Také C5 se na starém kontinentu (třeba v Číně sedan v modernizované podobě stále vzniká) dočká nástupce. Příznivce starých pořádků ale nepotěší - z C5 je SUV s přídomkem Aircross. Stejné auto přitom známe už více než rok. Hádáte správně, z Číny.
Nejvíce prostoru v segmentu
Základem C5 Aircross je podobně jako u Peugeotů 3008 a 5008 modulární platforma EMP2. Citroën vůz natáhl na 4,5 metru, z nichž 2,73 metru ukrojil rozvor náprav. Šířka auta je 1,84 metru, výška se střešními ližinami 1,67 metru. Na českém trhu aktuálně není dostupný žádný konkurenční vůz s větší délkou a rozvorem náprav. Na špičku segmentu řadí nového Francouze také objem zavazadlového prostoru, který má v základu 580 litrů, popřípadě 720 litrů se sedadly posunutými zcela vpřed. Po sklopení sedadel je až ke stropu k dispozici 1630 litrů prostoru. Již zmíněná zadní sedadla patří k trumfům Aircrossu. Jedná se o tři samostatná a stejně velká místa, která lze posouvat v rozsahu 150 mm. Jejich opěradla jsou pak naklonitelná do jedné z pěti poloh. Po sklopení sedadel pak vznikne zcela rovná ložná plocha.