Hyundai i30 Kombi - od 384 990 Kč
Asi tou vůbec nejlogičtější náhradou za kombi je jiné kombi. V případě Fabie Combi je potřeba zapomenout na jakýkoliv podobný malý model, všechny skončily už před několika lety, takže je potřeba vyrazit o segment výše. S tím je sice spojen delší rozvor náprav, a tedy i více místa na zadních sedadlech, ale také celkově delší karoserie, přesahující hranici 4,5 metru. Rozhodně tedy takové auto nejde nazvat městským.
Dalším problémem je cena, která se i u základních kompaktních kombíků šplhá k půl milionu. Pár levnějších výjimek se ale najde. Třeba korejská dvojice Hyundai i30 Kombi a Kia Ceed SW, která je spřízněná technicky, což potvrzuje i shodný rozvor náprav s délkou 2650 mm. Kufr Hyundai pak má 602 až 1650 litrů, což papírově Fabii Combi převyšuje. Jasně ji pak trumfuje i rozvor náprav.
Zároveň ale Hyundai i30 stojí více peněz. Se zážehovou atmosférickou patnáctistovkou o výkonu 81 kW startuje na 384 990 korunách a pod hranici 400 tisíc se dostane se stejným motorem i lépe vybavený model. Kdo by chtěl přeplňování, je potřeba připravit si alespoň 404 990 korun. Celkem se i30 nabízí se třemi zážehovými motory o výkonu 81 až 117 kW, volitelně se k některým motorům dodává i dvouspojkový automat. Podobně jako Scala pak má Hyundai výhodu v bohatší výbavě, především se zaměřením na asistenční systémy.
Teoreticky je pak jako alternativu možné brát i i30 s karoserií hatchback, která začíná na 359 990 korunách, ovšem s výrazně menším a hlavně na délku kratším kufrem.