Zájem Čechů o nová osobní auta nepolevuje ani po prodejně rekordním roce 2016. Naopak. V lednu se podle Svazu dovozců automobilů nově zaregistrovalo 20 818 vozů, tedy o devatenáct procent více než v loňském prvním měsíci. Jde o nejsilnější leden všech dob.
Přitom se příliš nedařilo dlouhodobé jedničce, Škodě Auto, která prodala o 38 aut méně než loni. Jako jedna z mála značek se tak dostala do mínusu a její tržní podíl meziročně klesl o šest procentních bodů na 31 procent. Příčinou je čekání na prodej nového Kodiaqu (rozběhne se až 22. února) a modernizace nejprodávanějšího modelu Octavia. I přesto se škodovky tradičně umístily na prvních čtyřech místech žebříčku prodejnosti modelů.
Naopak obrovský meziroční nárůst o 83 % zaznamenal druhý Volkswagen, jehož tržní podíl překonal čtrnáct procent. Ještě více se dařilo Toyotě, která prodala o 137 procent více aut než loni a po dlouhé době skočila do první desítky značek. Drtivě převažovaly firemní automobily, které tvořily více než 81 procent trhu.
Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za leden 2017 podle nových registrací osobních aut na českém trhu:
1. Škoda 6455
2. Volkswagen 2979
3. Hyundai 1491
4. Ford 1175
5. Dacia 940
6. Mercedes 707
7. Toyota 688
8. Peugeot 686
9. Seat 594
10. Opel 576
Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.
Ve spanilé jízdě z konce loňského roku pokračuje Mercedes-Benz, který si polepšil už na šestou příčku a prodal o 71 procent aut více než loni. Naopak překvapivě se v TOP 10 neobjevil loni celkově čtvrtý Renault (v lednu čtrnáctý), který se meziročně pohoršil o dvě a půl procenta. V mínusu skončily i značky Mitsubishi (-26 %), Jeep (-20 %) nebo Honda (-6 %).