Na přinejmenším 638 900 korun přijde nová, již osmá generace vozu Volkswagen Passat, nyní nejprodávanějšího automobilu značky pocházející z německého Wolfsburgu. Oproti dosud nabízenému modelu tak bude o 28 tisíc korun dražší.
Základní varianta nabídne benzinový turbomotor 1,4 s výkonem 92 kW a obsahuje poměrně bohatou výbavu. Zmínit lze třeba třízónovou automatickou klimatizaci, rádio Composition Media, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, boční airbagy také vzadu, tempomat včetně omezovače rychlosti, parkovací senzory Parkpilot a multifunkční tříramenný volant obšitý kůží.
Nové kombi Passat Variant, které se začne prodávat souběžně s limuzínou, má navíc v sériové výbavě černé podélné střešní nosiče. Za tuto karosářskou variantu se připlácí 25 tisíc korun.
Vyšší výbavový stupeň má tradiční označení Highline. Oproti Comfortline obsahuje navíc adaptivní tempomat ACC, vyhřívaná sedadla a vyhřívané trysky ostřikovačů, mlhové světlomety a náhradní kolo z lehké slitiny.
Světová novinka - Traffic Jam Assist
Za příplatek nabídne VW Passat řadu asistenčních systémů. Půjde hlavně o světovou novinku v podobě asistenta pro jízdu v dopravní koloně Traffic Jam Assist. Ten dokáže sám popojíždět v zácpě rychlostí 0 až 60 km/h.
Další novinkou, kterou si ale asi nikdo nebude přát využít, je asistent pro nouzové situace Emergency Assist, který v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče vůz zastaví.
Passat také rozšiřuje schopnosti parkovacího asistenčního systému o schopnost zacouvat s přívěsem na vymezené místo.
O pětinu nižší spotřeba
Volkswagen chce zákazníky přesvědčit i dvacetiprocentní úsporou paliva v porovnání s minulou generací. Toho bylo dosaženo jednak nasazením nových motorů a také díky odlehčení o 85 kilogramů.
Premiéru například oslaví v novém passatu dvoulitrový turbodiesel 2.0 Bi-TDI, který dosahuje díky přeplňování dvěma turbodmychadly nejvyššího výkonu 176 kW (240 k). Tento motor se dodává výhradně s pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Přitom spotřeba je jen 5,3 litru na 100 kilometrů.