Ceny rostou, ale ne všem stejně. Deset ojetin, které dnes pořídíte nejvýhodněji

Martin Frei Martin Frei
30. 5. 2022 6:01
Ceny aut z druhé ruky překonávají rekordy. Průměr vytrvale stoupá, nahoru ho ale táhnou nejžádanější modely několika značek jako Golf, Octavia nebo Dacia Sandero. Co najdeme na levnějším břehu? Logicky jde o auta méně přitažlivá či méně praktická. Cenově jsou níž právě proto, že si neměla čím získat okruh ctitelů. Přesto jsme mezi nimi našli deset tipů se spolehlivou technikou, která vás nezradí.
Foto: Kia

Kia Optima 2010 až 2020

Náš tip: 1.7 CRDi 2016, 215 000 km, 280 000 Kč
Srovnatelný Volkswagen Passat: dražší o 100 000 Kč
Kdo se důkladně ponoří do hlubin inzerce, objeví zajímavý paradox. Čím mladší ročník, tím menší je cenový odstup korejských značek od evropských. Vysvětlením je rostoucí důvěra trhu, auta značek Kia i Hyundai jsou ve firmách přijímána čím dál lépe.
V minulosti tomu tak nebylo, což se odráželo v nízkých zůstatkových hodnotách. Šestiletou Optimu už koupíte o hodně levněji než Passat. A to přesto, že jí ještě neskončila sedmiletá tovární záruka.
V té době už přitom Korejci dávno nelisovali auta z rýže a ženšenu, na rozdíl od Japonců nebojovali s korozí, a dokonce se naučili dělat spolehlivé diesely. Sedmnáctistovce sice na konkurenci pár koníků chybí a lépe se cítí při plynulém stylu jízdy, ale robustní je stejně jako dvoulitry ostatních značek. Kdo jezdí méně, může zvážit i dvoulitr benzinový. Na rozdíl od sesterského Hyundai i40 totiž není vybavený přímým vstřikováním paliva.
Odvrácenou stranou života s korejským autem bývají mimořádně vysoké ceny dílů. U dieselu však spojku, turbodmychadlo i součásti vstřikování seženete v neznačkových náhradách.

 

Právě se děje

Další zprávy