Nejdostupnější kompaktní kombi: Srazí Toyota Corolla na kolena Octavii, Golf a i30?

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 2. 2019 6:03
Kompaktní kombi na českém trhu, to je pro mnohé především Škoda Octavia. Český etalon má ale již řadu let několik silných protivníků, jejichž řady v minulých dnech ještě rozšířila Toyota Corolla Touring Sports. Vůz, který nahrazuje praktičtější verzi Aurisu, hodlá zaujmout svým vzhledem i použitím hybridního pohonu. Porovnali jsme proto kompaktní kombíky na českém trhu nikoliv podle základní ceny - všechny jsme je vybavili na totožnou úroveň. Který model vychází nejvýhodněji?

Přehled všech kompaktních kombi s cenou do půl milionu korun najdete zde.

Foto: Volkswagen

Metodika

Nedávno jsme přinesli porovnání kompaktních hatchbacků, vybavených na totožnou úroveň a s podobně silnými motory. Stejný princip byl zvolen i v případě kompaktních kombi. Níže tak najdete prvky, které jsme si určili jako povinné (ať už funkční, nebo estetické) a jimiž, pokud je vůz neměl již v základu, jsme daný model dovybavili. Oproti hatchbackům jsme u kompaktních kombi přidali systém Isofix pro uchycení dětských sedaček a také střešní ližiny.

Z pohonných jednotek jsme se rozhodli pro benzinový motor s výkonem kolem 100 kW v kombinaci s manuální převodovkou. Snažili jsme se tedy o eliminaci základních přeplňovaných tříválců, které jsou často pro rodinné potřeby, kdy vůz musí zvládnout i cestu k moři a zpět, dynamicky nedostačující. Zároveň jsme ale také nevolili naftové agregáty - jednak je jejich cenový odstup od zážehových jednotek mnohdy až příliš velký, jednak jsou moderní přeplňované benzinové agregáty již dostatečně úsporné.

Nakonec se sešlo výkonové rozpětí od 85 do 110 kW (vysvětlení k jednotlivým volbám najdete vždy na konkrétním slidu daného modelu). Výsledná ceníková cena se tak co možná nejvíce snaží odrážet srovnatelné verze kompaktních kombi.

Výbava kompaktního kombi podle Aktuálně.cz
automatická klimatizace
rádio s barevnou dotykovou obrazovkou
Bluetooth
USB konektor
vyhřívaná přední sedadla
Isofix
kožený volant
elektrické ovládání oken vpředu i vzadu
elektrické nastavování zrcátek
centrální zamykání s dálkovým ovládáním
tempomat
parkovací senzory vzadu
automatická světla a stěrače
mlhová světla
litá kola
střešní ližiny
metalíza

 

Právě se děje

před 23 minutami

Skokani budou mít po MS jen tři závody, vítězem SP je Granerud

Norský skokan na lyžích Halvor Egner Granerud se stal s předstihem celkovým vítězem Světového poháru. Mezinárodní lyžařská federace FIS dnes oznámila, že po mistrovství světa se uskuteční jen tři individuální závody v Planici, v nichž už Graneruda nemůže nikdo předstihnout.

Kvůli pandemii koronaviru byly zrušeny čtyři březnové závody SP v Norsku. FIS nakonec nenašla náhradní hostitele, pouze přidala ještě jeden závod k závěrečným dvěma v Planici. Finále seriálu se uskuteční na mamutím můstku ve Slovinsku od 25. do 28. března.

před 1 hodinou

Karlovarský festival se kvůli pandemii přesouvá na srpen

Letošní 55. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se uskuteční od 20. do 28. srpna. Z tradičního termínu na přelomu června a července jej pořadatelé přesunuli kvůli pandemii koronaviru. "Posun o sedm týdnů nám nabídne lepší možnost uspořádat tuto kulturní akci tak, aby svým rozsahem byla co nejbližší podobě, na jakou jsou naši návštěvníci zvyklí," vysvětlují.

"Doufáme, že v průběhu následujících měsíců dojde k významnému rozšíření vakcinace a díky tomu zvládnutí pandemické situace tak, aby bylo možné uspořádat karlovarský festival v maximálně bezpečné formě. Jsme pochopitelně připraveni dodržet všechna platná opatření," doplňuje Jiří Bartoška, prezident festivalu. Ten loni nahradila čtyřdenní přehlídka filmů v kinech, zamýšlený podzimní překlenovací přehlídka se navzdory plánům neuskutečnila.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Odbory: Škoda chce do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o 3000

Automobilka Škoda Auto chce podle odborů od letoška do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o pět procent, tedy asi o 3000 lidí. Zastavil se už například nábor nepřímého personálu, a to zejména mimo výrobní oblasti. Uvedl to ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. Odbory se snižováním počtu zaměstnanců nesouhlasí a chtějí snížit pětiprocentní krácení personálu na minimum. Vyjádření firmy zjišťujeme. Škoda Auto zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v Česku asi 34 000. Jedná se o kmenové zaměstnance, kromě nich v automobilce pracují i agenturní pracovníci.

"Odborová organizace tento postup kritizuje, je totiž nutné nejen podat informaci, ale celý projekt projednat. Odbory KOVO rovněž nesouhlasí s číslem rácia. Udělají proto vše, aby snížily toto neodpovědně stanovené plošné rácio pět procent na minimum," uvedl týdeník.

Vedení firmy by podle odborů snížením počtu pracovníků ohrozilo projekty Škody. "Je naprosto jasné, že pokud by se v ráciu pokračovalo, vytvoříme projekt solidarity, kdy přímí pracovníci odmítnou různé modely pracovní doby, jako je 17(směnný) a 18směnný systém či další formy flexibilní práce, včetně hromadných přesčasů," sdělily odbory.

Zdroj: ČTK
Další zprávy