Souboj o nejrychlejší automobil světa už opět ovládlo Bugatti. Verze Veyron 16,4 Super Sport je nyní zapsána v Guinessově knize rekordů jako nejrychlejší auto planety. Testovací jezdec automobilky na zkušebním okruhu Volkswagenu Ehra-Leissen dokázal v první jízdě dosáhnout průměrné rychlosti 427,933 km/hod, ve druhé dokonce 434, 211 km/hod. .
Kvůli eliminování vlivu větru se druhá jízda musí jet v opačném směru a výsledná rychlost je průměrem. Ta tedy byla 431,072 km/hod. Takové rychlosti ale budoucí majitelé nikdy nedosáhnou. Maximálka prý bude elektronicky omezena na "pouhých" 415 kilometrů v hodině.
Až dosud byly za nejrychlejší vozy na světě pokládány SSC Ultimate Aero (1200 koní a maximální rychlost 411 km/hod) a Maxximus G-Force, což je vlastně předělaná Ultima GTR, která díky motoru o výkonu 1600 koní dokázala jet 413 km/hod. Veyron tato auta tedy dokázal předjet skoro o dvacet kilometrů v hodině, což je v této kategorii obrovský náskok
Lepší než v Bugatti čekali
Výsledek je lepší než očekávali sami inženři Bugatti. Šéfinženýr Bugatti Wolfgang Schreiber po úspěšném pokusu řekl: "Předpokládali jsme, že by vůz mohl dosáhnout průměru 425 km/h, takřka ideální povětrnostní podmínky ale dovolily více," vysvětlil. Na trať během pokusu svítilo slunce a teploměr ukazoval 25 stupňů Celsia.
Veyron Super Sport se od klasického Veyronu liší zvenčí i v útrobách. Černá karbonová karosérie je na spodní části sytě oranžová a stejnou barvu mají i kola. Na střeše chybí pro Veyron typické mohutné lapače vzduchu nad motorem. Místo nich jsou tam menší vstupy. Nový je přední difuzor, vzadu je nyní dvojitý.
Změny nejsou jen kosmetické
Místo jediné velké mohutné koncovky výfuku uprostřed zádě má nyní Veyron Super Sport dvě menší.
Motor dostal další doping ve formě větších turbodmychadel. Díky tomu výkon šestnáctiválcového motoru o zdvihovém objemu válců 8 litrů narostl z klasických tisíce a jednoho koně až na 1200 koňských sil. Točivý moment také narostl - z 1250 Nm na 1500 Nm.
Na podvozku se ocitly zesílené stabilzátory a závodní tlumiče pérování.
Během pokusu seděl za volantem francouzský pilot Pierre-Henri Raphanel. Má na svém kontě i jediný start v závodě F1 ve Velké ceně Monaka s vozem Coloni, ale daleko větších úspěchů dosáhl v závodech sportvoních vozů. Například má na svém kontě dvě druhá místa z 24 hodin Le Mans (1992 s Toyotou TS010 a 1997 s McLarenem F1 GTR) .
Oficiálně se auto veřejnosti představí až v polovině srpna na prestižním Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach. Specifikace prvních pěti kusů série World Record Edition budou přesně odpovídat rekordnímu vozu včetně barevné kombinace.