Glosa: Automobiloví manažeři už toho za sto let nakecali. Co nám slíbí letos?

Martin Frei Martin Frei
5. 1. 2023 15:51
Automobilový svět je v bodě obratu a včerejší jistoty přestávají platit. Stejně jako některé výroky pronesené nejvyššími z nejvyšších. Při pohledu do historie však nenaplněných předpovědí najdeme mnohem víc. Některé z nich stojí za připomenutí.

"To jsem asi plácal," přiznal před osmi lety Andrej Babiš, když byl Hospodářskými novinami konfrontován se svou vlastní předvolební rétorikou. Plácání ale není výsadou politiků, ušetřeni ho nejsou ani ředitelé a vysocí manažeři automobilek. Někdy je vývoj těžko odhadnout, jindy dotyčný uvěří ve svou vševědoucnost nebo skrývá jiné motivy. Příkladů je za století motorů víc než dost.

Foto: Buick

2005: A já myslel, jaký jsem sprosťák

Motorističtí fanoušci vědí, že Mitsubishi Pajero se ve španělsky mluvících zemích prodává pod jménem Montero, protože slovo pajero tam nemá právě zdvořilý význam. Kupodivu se to nedoneslo marketingovým stratégům General Motors. Až po uvedení na trh zjistili, že s Buickem LaCrosse mají stejný problém. Ve slangu frankofonní části Kanady má název dokonce podobný význam, blízký jisté formě sebeuspokojování. Korunu tomu dodal legendární produktový šéf Bob Lutz, rodilý Švýcar: "Myslel jsem si, že pro tohle znám ve své řeči všechny výrazy."

 

Právě se děje

Další zprávy