Glosa: Automobiloví manažeři už toho za sto let nakecali. Co nám slíbí letos?

Martin Frei Martin Frei
5. 1. 2023 15:51
Automobilový svět je v bodě obratu a včerejší jistoty přestávají platit. Stejně jako některé výroky pronesené nejvyššími z nejvyšších. Při pohledu do historie však nenaplněných předpovědí najdeme mnohem víc. Některé z nich stojí za připomenutí.

"To jsem asi plácal," přiznal před osmi lety Andrej Babiš, když byl Hospodářskými novinami konfrontován se svou vlastní předvolební rétorikou. Plácání ale není výsadou politiků, ušetřeni ho nejsou ani ředitelé a vysocí manažeři automobilek. Někdy je vývoj těžko odhadnout, jindy dotyčný uvěří ve svou vševědoucnost nebo skrývá jiné motivy. Příkladů je za století motorů víc než dost.

Foto: Porsche

2002: Cože to je? Hyundai?

Vstup Porsche do společnosti velkých SUV znamenal pro automobilku finanční záchranu, či spíše zlatý důl. Motorističní fanoušci se ale s existencí Cayennu smiřovali pomalu, a to i ve Spojených státech, kolébce SUV. Prodejci se jako vždy museli zásobit, ve skladových autech utopili obrovské peníze a značně je znervózňovalo, když se zájem publika neprobouzel celé měsíce pro premiéře. V té době se majitel jednoho dealerství anonymně svěřil magazínu Autocar: "Vůbec nevím, jak to dopadne. Američané milují Porsche. Ale ne když vypadá jako Hyundai a stojí třikrát tolik."

 

Právě se děje

Další zprávy