Glosa: Automobiloví manažeři už toho za sto let nakecali. Co nám slíbí letos?

Martin Frei Martin Frei
5. 1. 2023 15:51
Automobilový svět je v bodě obratu a včerejší jistoty přestávají platit. Stejně jako některé výroky pronesené nejvyššími z nejvyšších. Při pohledu do historie však nenaplněných předpovědí najdeme mnohem víc. Některé z nich stojí za připomenutí.

"To jsem asi plácal," přiznal před osmi lety Andrej Babiš, když byl Hospodářskými novinami konfrontován se svou vlastní předvolební rétorikou. Plácání ale není výsadou politiků, ušetřeni ho nejsou ani ředitelé a vysocí manažeři automobilek. Někdy je vývoj těžko odhadnout, jindy dotyčný uvěří ve svou vševědoucnost nebo skrývá jiné motivy. Příkladů je za století motorů víc než dost.

Foto: Mitsubishi

2006: Ach, ta móda nebeská

Krátké manželství Mitsubishi a Mercedesu skončilo nešťastně. Přitom se Němci tak snažili, do Japonska například přivedli věhlasného designéra Oliviera Boulaye. Sympatický Colt nese jeho rukopis, přestože přišel na svět až po rozpadu aliance. Když byla o rok později uvedena ještě elegantnější otevřená verze, nechal se marketingový šéf unést k odvážné asociaci: "Chtěli bychom, aby pořídit si Mitsubishi znamenalo něco jako koupit kabelku Louis Vuitton." Škoda, že později uvedené modely jako Lancer a Outlander toto přání nenaplnily.

 

Právě se děje

Další zprávy