Aby bylo možné zapsat auto do registru historických vozidel, je základní podmínkou atestace na historickou původnost, kterou provádí Federace klubů historických vozidel. Nutné je také prokázání technické způsobilosti vozu, kterou od září loňského nově kontroluje STK. Další změnou je fakt, že veterány - aby mohly jezdit na veteránských zelených značkách - musí pravidelně jednou za pět let na technickou kontrolu.
Podle stáří vozidla je průběh prohlídky rozdělen do tří skupin, pro auta z roku 1994 platí ta poslední - novodobá historická vozidla, kam spadají auta vyrobená od 1. července 1972. Oproti klasické technické kontrole má ta pro historické vozy trochu jiný průběh. Splňovat musí podmínky, které platily v době uvedení do provozu. Spolu s povinnou STK také ministerstvo umožnilo registraci historického automobilu nejen v místě bydliště majitele, ale také v dalších 14 obcích s rozšířenou působností.
Veteránské značky mají některé výhody. Takové auto má třeba výrazně levnější povinné ručení. Pohybují se namísto tisíců v řádu stokorun - platí se totiž pouze dvanáctina z jeho běžné ceny.
Veškeré informace k testování veteránů, včetně třeba žádosti o provedení takového testování, najdete na stránkách Federace klubů historických vozidel.