Uplynulý rok se nesl ve znamení kompaktních hatchbacků a SUV. Vybrali jsme 15 aut, která až na jednu výjimku letos přišla na český trh a udávala na něm trendy. Ať už se jedná o Dacii Duster, nebo Rolls-Royce Cullinan.
Peugeot 508
Zachránce neprémiové střední třídy? Předchozí Peugeot 508 byl typickým manažerským vozem. Konzervativní design, silné motory i slušná výbava. Oproti Passatu mu ale chyběla image. To se podepsalo na prodejích a dlouhou dobu to vypadalo, že nové 508 se trh nedočká. To i proto, že auto patří do segmentu, který v poslední době zažívá jeden špatný rok za druhým. Francouzi ale letos v Ženevě všechny překvapili - nejen že v době SUV stále vyrobili klasického zástupce střední třídy. Vůz totiž dostal něco, co chybělo předchůdci. Jeho design konečně budí emoce. Většinou v dobrém, protože na novince se designéři odvázali jako už dlouho ne.
Viditelné jsou odkazy na legendární řadu 504, vedle nich novinka dostala třeba protažené diody denního svícení až do spodní části nárazníku, rychle se svažující střechu nebo bezrámové dveře. Spíše než liftback tak auto připomíná čtyřdveřové kupé. A to se vším všudy, tedy i menším prostorem nad hlavou cestujících vzadu. Designově podobně vytříbená je i kabina, kde tlačítka připomínají klávesy klavíru. Kaňkou na kráse může pro někoho být pojetí palubní desky nazvané i-cockpit, tedy řešení s malým volantem a vysoko umístěnými digitálními budíky. Hodí se do malého vozu, nikoliv však do modelu střední třídy. Za styl si navíc Peugeot nechá poměrně dobře zaplatit a ani nejlevnější provedení se nedostane pod 700 tisíc korun.
Příští rok se navíc můžeme těšit na stylové kombi.