Auta, která Češi nechtějí. I kdysi oblíbené modely spadly až na samé dno

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 7. 2024 6:02
Prodeje nových osobních aut v Česku v první polovině roku mírně stouply, spolu s tím se dařilo i celé řadě modelů. Namátkou Škoda Kodiaq, MG ZS nebo Volvo XC90. Existuje ale samozřejmě i opačná strana barikády, seznam modelů, jejichž prodeje meziročně klesly minimálně o polovinu. Podívejte se na 15 největších "propadáků" prvních šesti měsíců podle SDA.

Na začátek je potřeba jasně vytyčit, že započítávány jsou jen modely, kterých se loni za prvních šest měsíců nebo letos za stejnou dobu prodalo alespoň sto kusů. Zároveň jsou rovnou vyřazena auta, která se v mezidobí přestala v Česku prodávat kvůli konci výroby bez nástupce - to je případ Kie Rio nebo Fordu Fiesta a S-Max. Třeba Subaru XV se zase proměnilo na Crosstrek, proto ani ono v přehledu nefiguruje.

Neplatí to pro generační výměny, což ale blíže rozepisujeme v textu k jednotlivým modelům. Zároveň jde o čisté přenesení čísel Svazu dovozců automobilů; že se některý model propadl, nutně nemusí znamenat, že by jej zákazníci přestali mít rádi, ale zkrátka se mohly objevit problémy s dodávkami anebo již zmíněné střídání generací. Čísla ale hovoří jasně, proto se takový model v přehledu objevit musí.

Foto: Opel

Opel Grandland: -59 %

Podobný osud jako Tipo má v první polovině roku i Opel Grandland. Také u něj přešel dovozce pouze do režimu skladových zásob, tady se ovšem nová generace na rozdíl od Fiatu plánuje. Na trh se ale teprve chystá. A tak končící provedení spadlo ze 114 na 47 prodaných kusů. O 58,77 procenta méně.

 

Právě se děje

Další zprávy