Jednoznačným cílem značky Audi v České republice pro nejbližší roky je návrat na pozici číslo jedna v segmentu prémiových vozů.
Na setkání s novináři při příležitosti uvedení nové generace vozu A4 na český trh to prohlásil šéf zastoupení Tomáš Velek.
"Dosavadní výsledky registrací za letošní rok ukazují nárůst prodejů našich vozů v tuzemsku o více než 42 procent," sdělil. To znamená, že Audi se daří dvakrát lépe, než je meziroční nárůst celého českého trhu s novými osobními vozy.
Jelikož hlavní konkurent mezi značkami prodávající auta v tomto segmentu, tedy BMW, zaznamená dosud meziroční nárůst zhruba 22 procent, Audi se se daří snižovat odstup od této mnichovské automobilky. Přesto letos s největší pravděpodobností zůstane za ní.
"K vylepšení pozice nám pomohou jednak nové modely a jednak například vyšší aktivita v oblasti marketingu a sponzorských aktivit. Například minulý týden Audi znovuotevřelo značkový bar v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn. "Jen už nenese jméno automobilky, ale našeho známého systému pohonu všech kol Quattro," upřesnil Velek.
Audi zatím nezveřejnilo, jaké nové modely chystá uvést na trh v příštím roce. Měly by to však být sportovně-užitkové vozy. S vysokou pravděpodobností se zákazníci dočkají nové generace SUV s označením Q5 a připravuje se rovněž další příslušník této kategorie. Bude menší, než je současné Audi Q3.